Sejm uchwalił nowelizację ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy na początku lipca. Wcześniej projekt w tej sprawie przygotowała sejmowa Komisja Polityki Społecznej i Rodziny.
"Super Express" przypomina, że "była to reakcja na petycję skierowaną do Sejmu przez Związek Zawodowy Pracowników Państwowej Inspekcji Pracy".
Cel tej ustawy to przyznanie niektórym pracownikom PIP prawa do dodatkowego urlopu wypoczynkowego w wymiarze 6 dni roboczych (dziesięcioletni staż pracy), a po 20 latach pracy - 12 dni.
Więcej urlopu dla pracowników PIP. Dlaczego?
Jak uzasadniono pomysł przyznania dodatkowego urlopu pracownikom Państwowej Inspekcji Pracy?
Takie rozwiązanie, będące także wyrazem uznania dla pracowników PIP wykonujących czynności kontrolne (wielokrotnie bardzo stresujące), powinno przyczynić się do większej regeneracji pracowników PIP podczas ich urlopów wypoczynkowych, co będzie miało pozytywny wpływ na efektywność i intensywność ich działań podczas pracy - zaznaczono w uzasadnieniu projektu.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.