Profil zaufany to bardzo przydatne narzędzie dla wszystkich, którzy chcą załatwić sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu.
Profil zaufany jest środkiem identyfikacji elektronicznej. Dzięki niemu możesz potwierdzić swoją tożsamość w Internecie oraz podpisać dokument podpisem elektronicznym, jeśli jest to niezbędne do załatwienia twojej sprawy - czytamy na stronie Ministerstwa Cyfryzacji.
W najbliższy piątek (od godziny 20.00) do soboty (do godziny 16:00) te udogodnienia będą niedostępne. Wszystko przez niezbędne prace serwisowe.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Warto zwrócić uwagę, że skutki przerwy w działaniu profilu zaufanego wpłynie też na logowanie do aplikacji e-Dowód, mObywatel czy autoryzacji w bankowości internetowej. Nie załatwimy też innych spraw urzędowych online. W serwisach pacjent.gov.pl oraz podatki.gov.pl ograniczona będzie funkcja autoryzacji przez profil zaufany.
Jeżeli ktoś profilu zaufanego jeszcze nie ma, to jest to dobry moment, aby zarejestrować się jeszcze przed lub już po przerwie technicznej serwisu. Jak czytamy na stronie Ministerstwa Cyfryzacji, można to zrobić bez wychodzenia z domu.
Profil Zaufany możesz założyć i potwierdzić online, przy pomocy zewnętrznego dostawcy tożsamości, np. banku. Wypełnij formularz o założenie Profilu Zaufanego w systemie bankowości elektronicznej twojego banku. Operację potwierdź bankowym kodem autoryzacyjnym. Na Twój adres mailowy otrzymasz potwierdzenie założenia konta.
Czytaj również: Długie kolejki w urzędach. Polacy masowo zastrzegają nr PESEL
Istnieje również opcja założenia profilu zaufanego w urzędach i bankach.
"Swoje dane potwierdzasz osobiście w wybranym punkcie potwierdzającym (również za granicą). Pracownik punktu potwierdzającego poprosi Cię o okazanie dokumentu tożsamości. Następnie wydrukuje złożony przez ciebie wniosek i poprosi o jego podpisanie."
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.