Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
aktualizacja 

Wielka wtopa Burger Kinga. Chcieli się promować na Piśmie Świętym

1

Szerokim echem w Hiszpanii odbiła się kontrowersyjna kampania reklamowa sieci restauracji Burger King. Nowa kanapka była promowana słowami wypowiedzianymi przez Jezusa. W związku z negatywnym odbiorem firma wydała oficjalne przeprosiny.

Wielka wtopa Burger Kinga. Chcieli się promować na Piśmie Świętym
Reklama wywołała sporo kontrowersji (Twitter, Rosana Ribera)

Autorzy kampanii reklamowej Burger Kinga w Hiszpanii postanowili pójść na całość. Nowa pozycja w menu to zawsze okazja dla twórców do wspięcia się na wyżyny kreatywności. Tak było i tym razem, jednak zdaniem wielu pomysłowość Hiszpanów poszła o krok za daleko.

Promocja nowego burgera przypadła na Wielki Tydzień. Jak wiadomo jest to szczególnie ważny okres dla każdego katolika. Reklamodawcy uznali, że dobrze będzie połączyć świąteczną atmosferę z premierą nowej pozycji w menu. W miastach całej Hiszpanii pojawiły się billboardy przedstawiające burgera opisane różnymi słowami Jezusa.

Trwa ładowanie wpisu:twitter

Obok fotografii burgera pojawiło się wiele znanych cytatów z Pisma Świętego. Wśród nich znalazły się takie słowa jak m.in. "Bierzcie i jedzcie z tego wszyscy", "Ciało z mojego ciała". Niektóre frazy zostały delikatnie zmodyfikowane, aby zmienić ich charakter na bardziej gastronomiczny.

Trwa ładowanie wpisu:twitter

Wielka wtopa

Kampania okazała się totalnym niewypałem. Wielu Hiszpanów uznało, że urażono w ten sposób ich uczucia religijne. Skala zniesmaczenia potencjalnych klientów była tak duża, że rozpoczął się bojkot restauracji. W mediach społecznościowych określał go hasztag #BoicotBurgerKing. Na platformie CitizenGO uruchomiono zbiórkę podpisów pod petycją o zaprzestanie akcji.

Wyśmiewają się z Eucharystii i śmierci Chrystusa w najświętszym dla chrześcijan czasie. Korzystają z Wielkiego Tygodnia, aby rozpocząć kampanię ofensywną skierowaną do milionów wierzących w celu uzyskania rozgłosu i zarobienia pieniędzy. Czas zareagować bojkotem Burger Kinga - napisano w petycji.

Na zmianę decyzji władz Burger Kinga nie trzeba było czekać. Sieć restauracji opublikowała w Niedzielę Wielkanocną oświadczenie, w którym przeprosiła za zaistniałą sytuację. Ponadto ogłoszono zakończenie kontrowersyjnej kampanii.

Przepraszamy wszystkich, którzy poczuli się urażeni naszą akcją mającą na celu promocję naszych warzywnych produktów podczas Wielkiego Tygodnia. Naszym zamiarem nigdy nie było nikogo urazić, zdecydowaliśmy o natychmiastowym wstrzymaniu kampanii - napisał Burger King.
Trwa ładowanie wpisu:twitter
Zobacz także: Kaczyński o kryzysie gospodarczym. Dworczyk tłumaczy
Autor: GGG
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Przyrodnicy załamani. Ktoś zastrzelił Merle
Ludzie lądują w szpitalach w dwóch krajach. Winne borówki z Polski?
Eksperci nie mają wątpliwości. To najdroższe pożary w historii Kalifornii
Wielka akcja policji. Potrwa kilka tygodni
Już nie weźmie słoików. Znana emerytka leci do Chorwacji
Naukowcy proponują nową definicję otyłości. To koniec BMI?
Dramatyczne sceny w Biedronce. Mogło dojść do tragedii
Ochotniczka zginęła na wojnie. Jej zdjęcie widział cały świat
Wyniki Lotto 17.01.2025 – losowania Euro Jackpot, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Awantura turystów w Tajlandii. "Polacy, nie róbcie tak"
Donald Tusk: Ochrona granic to święty obowiązek każdego rządu
Dwa tysiące osobników. To miasto zalały dziki
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić