Autorzy kampanii reklamowej Burger Kinga w Hiszpanii postanowili pójść na całość. Nowa pozycja w menu to zawsze okazja dla twórców do wspięcia się na wyżyny kreatywności. Tak było i tym razem, jednak zdaniem wielu pomysłowość Hiszpanów poszła o krok za daleko.
Promocja nowego burgera przypadła na Wielki Tydzień. Jak wiadomo jest to szczególnie ważny okres dla każdego katolika. Reklamodawcy uznali, że dobrze będzie połączyć świąteczną atmosferę z premierą nowej pozycji w menu. W miastach całej Hiszpanii pojawiły się billboardy przedstawiające burgera opisane różnymi słowami Jezusa.
Obok fotografii burgera pojawiło się wiele znanych cytatów z Pisma Świętego. Wśród nich znalazły się takie słowa jak m.in. "Bierzcie i jedzcie z tego wszyscy", "Ciało z mojego ciała". Niektóre frazy zostały delikatnie zmodyfikowane, aby zmienić ich charakter na bardziej gastronomiczny.
Wielka wtopa
Kampania okazała się totalnym niewypałem. Wielu Hiszpanów uznało, że urażono w ten sposób ich uczucia religijne. Skala zniesmaczenia potencjalnych klientów była tak duża, że rozpoczął się bojkot restauracji. W mediach społecznościowych określał go hasztag #BoicotBurgerKing. Na platformie CitizenGO uruchomiono zbiórkę podpisów pod petycją o zaprzestanie akcji.
Wyśmiewają się z Eucharystii i śmierci Chrystusa w najświętszym dla chrześcijan czasie. Korzystają z Wielkiego Tygodnia, aby rozpocząć kampanię ofensywną skierowaną do milionów wierzących w celu uzyskania rozgłosu i zarobienia pieniędzy. Czas zareagować bojkotem Burger Kinga - napisano w petycji.
Na zmianę decyzji władz Burger Kinga nie trzeba było czekać. Sieć restauracji opublikowała w Niedzielę Wielkanocną oświadczenie, w którym przeprosiła za zaistniałą sytuację. Ponadto ogłoszono zakończenie kontrowersyjnej kampanii.
Przepraszamy wszystkich, którzy poczuli się urażeni naszą akcją mającą na celu promocję naszych warzywnych produktów podczas Wielkiego Tygodnia. Naszym zamiarem nigdy nie było nikogo urazić, zdecydowaliśmy o natychmiastowym wstrzymaniu kampanii - napisał Burger King.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.