Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
aktualizacja 

Wiemy, jak zmieniły się listy zakupowe Polaków. Jest coś, co może was zaskoczyć

10

Od dłuższego czasu w Polsce mamy do czynienia z drożyzną. W związku z tym większą wagę przywiązujemy do wydatków. Z danych zbieranych przez mobilną aplikację zakupową Listonic wynika, że najchętniej zakupy robimy w sieci: Lidl, Biedronka i Auchan. W przeciągu ostatniego roku doszło też do zaskakującej zmiany. Chodzi o napoje dla dorosłych.

Wiemy, jak zmieniły się listy zakupowe Polaków. Jest coś, co może was zaskoczyć
Wiemy, jak zmieniły się listy zakupowe Polaków. Jest coś, co może was zaskoczyć (Pixabay)

Wysoka inflacja zostawia swoje piętno na branży handlowej. Konsumenci coraz dokładniej planują swoje zakupy oraz analizują ponoszone wydatki. Dlatego też szukają sklepów z przystępnymi cenami.

Na podstawie danych zbieranych przez mobilną aplikację zakupową Listonic stworzono Ranking Popularności Sieci Handlowych. Wynika z niego, że w tegorocznej edycji czołowe miejsca zajęły sieci: Lidl, Biedronka i Auchan.

"Lidl utrzymał się na pozycji lidera rankingu, obejmując aż 35,2 proc. analizowanych list zakupów w kategorii spożywczej. Duży skok popularności dotyczył także sieci Biedronka. Jej popularność wyniosła do 34,2 proc. Sieć Auchan jako jedyna na podium osłabiła swoją pozycję i osiągnął wynik na poziomie 7 proc." - informuje Listonic.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: WP News wydanie 04.10, godzina 16:50

Wiemy, jak zmieniły się listy zakupowe Polaków. Jest coś, co może was zaskoczyć

Porównano też listy zakupów z okresu styczeń-wrzesień 2023 r. do analogicznego okresu zeszłego roku. Z analizy wynika, że coraz więcej osób decyduje się na zakup makaronu (wzrost o 7,2 proc.), paluszków i krakersów (6,0 proc.) oraz mięsa i ryb (5,8 proc.).

Chętniej kupujemy też wędliny i kiełbasy (wzrost o 5,5 proc.), tofu (4,6 proc.), herbatę (2 proc.), ser żółty (1,3 proc.) oraz mleko (1,3 proc.).

Z kolei rzadziej do naszego koszyka trafiały m.in. ciastka (spadek o 2,3 proc.), masło (2,8 proc.) oraz sery białe i twarogi (1,5 proc.).

Napoje dla dorosłych

Co ciekawe, największe zmiany nastąpiły w sektorze napojów dla dorosłych. Z danych wynika, że coraz chętniej sięgamy po piwo bezalkoholowe (wzrost o 5 proc.).

Z kolei zainteresowanie tracą napoje alkoholowe. Wódka zanotowała spadek zakupu o 18,8 proc., piwa alkoholowe o 14,5 proc., a wino o 2,8 proc.

Autorzy badania podkreślają, że listy zakupowe, które tworzone są w aplikacjach internetowych, odzwierciedlają trendy dotyczące rzeczywiście realizowanych zakupów.

Analizy, które wykonujemy i niejednokrotnie weryfikujemy choćby z danymi GUS czy z danymi zewnętrznych agencji badawczych, pokazują, że listy zakupowe z naszej aplikacji dosyć dokładnie odzwierciedlają faktyczne zakupy - powiedziała Małgorzata Olczak, head of sales w Listonic, cytowana przez portal forsal.pl.

Warto podkreślić, że z tej aplikacji w Polsce korzysta 250 tys. użytkowników.

Autor: NJA
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Kontrowersyjne oświadczenie nt. sprzętu WOŚP. Prawniczka: nie mają mocy prawnej
Zagrożenie zdrowia i życia. Rodzina błaga o pomoc w odnalezieniu 22-latki
Nowy kalendarz ferii zimowych. "Ceny spadną"
Dramatyczna akcja służb na Podkarpaciu. Przysypany mężczyzna
Seniorzy masowo tracą pieniądze. Myślą, że idą na bezpłatne badania
Iga Świątek zagra w kolejnej rundzie. Teraz mecz z Niemką
Chleb ze smalcem za 25, kiełbasa za 30. Ceny w Zakopanem
Zaginęła prawniczka z Lublina. Rodzina zwróciła się z apelem do kierowców
Termin mija w niedzielę. Koniec TikToka w USA
Jeździsz samochodem? Do tych miast lepiej się nie wybieraj
Przyrodnicy załamani. Ktoś zastrzelił Merle
Ludzie lądują w szpitalach w dwóch krajach. Winne borówki z Polski?
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić