Peek & Cloppenburg to przedsiębiorstwo z ponad 100-letnią historią, które posiada obecnie sklepy w całej Europie. Sieć oferuje najpopularniejsze marki odzieżowe premium takich firm jak m.in. Nike, Adidas, Hugo Boss, Emporio Armani, Tommy Hilfiger Calvin Klein, czy Guess.
Sieć posiada 67 punktów sprzedaży w Niemczech. W Polsce jest obecna w galeriach handlowych w największych miastach - Warszawie, Krakowie, Łodzi, Gdańsku, Wrocławiu i Katowicach.
Wniosek o wszczęcie procedury tarczy ochronnej
W piątek (10 marca) firma złożyła wniosek o wszczęcie procedury tarczy ochronnej w sądzie rejonowym w Düsseldorfie. Peek & Cloppenburg poinformowała, że na razie wszystkie punktów sprzedaży w Niemczech oraz sklep internetowy pozostaną otwarte.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zapewnia również, że wynagrodzenia pracowników w Niemczech (około 6800 osób) wypłacane zostaną przez Federalną Agencję Pracy przez najbliższe trzy miesiące. Wiadomo, jednak że nie obejdzie się bez redukcji personelu w administracji. Miejsca pracy w sprzedaży powinny być zachowane.
Czytaj również: Nigdy nie pozwalaj na to gościom. Wyniki badań przerażają
Przyczyny problemów firmy
Wśród przyczyn obecnego kryzysu finansowego wymienia się m.in. efekty pandemii koronawirusa. Wówczas sieć zanotowała 30 proc. spadek sprzedaży. Punktuje się także wzrost kosztów funkcjonowania (koszty pracy, energii itp.) oraz spore inwestycje w handel online, który nie przyniósł oczekiwanych efektów.
Zdaniem niemieckiego dziennika "Die Welt" duży wpływ na sytuację przedsiębiorstwa miały m.in. inwestycje w rozwój sklepu internetowego.
- Branża modowa przeżywa kryzys - powiedział dyrektor zarządzający Thomas Freude.
Dodał, że "segment luksusowy i strefa dyskontowa nadal działają, ale biznes załamuje się w środku".
Czytaj więcej: Odzież dla dzieci w dobrych cenach - gdzie ją znaleźć?
A jak Peek & Cloppenburg radzi sobie w Polsce?
Tymczasem w Polsce Peek & Cloppenburg rozwija się bardzo dobrze. Kilka dni temu otwarto po remoncie sklep marki w warszawskim centrum handlowym Westfield Arkadia.
30 marca zostanie otwarty kolejny, już dziesiąty sklep sieci w centrum handlowym Atrium Promenada w Warszawie.
Wygląda więc na to, że kłopoty niemieckiej spółki nie wpływają na jej europejskie spółki-córki i sklepy działać będą bez komplikacji.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.