Z raportu Wirtualnych Mediów wynika, że przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji nałożył w ubiegłym roku kary w wysokości 284,93 tys. zł. Największy udział miała grupa Kino Polska TV (Stopklatka, Zoom TV), a z jednostkowych nadawców Telewizja Polsat.
Niedawno było głośno o karze nałożonej na TVP przez KRRiT za "emisję w serwisie informacyjnym ukrytych przekazów handlowych, dotyczących innych, emitowanych przez nadawcę, audycji". Taka autopromocja dotyczyła włoskiego serialu, który Danuta Holecka zachwalała w głównym wydaniu "Wiadomości". Podobnych "przekazów handlowych", za które ukarano nadawcę, było więcej. Łącznie za łamanie ustawy Telewizja Polska musiała zapłacić w ub.r. 55 tys. zł.
TVN był karany głównie za kryptoreklamy, ale także za "rozpowszechnianie audycji lub innych przekazów, zawierających sceny lub treści mogące mieć negatywny wpływ na prawidłowy - fizyczny, psychiczny lub moralny - rozwój małoletnich". Łącznie 41 tys. zł.
Z tego samego tytułu ukarano Polsat i Polsat Games. Inne kary dla Telewizji Polsat (łącznie 65 tys. zł) dotyczyły przekazów handlowych, związanych z napojem alkoholowym. A także za przekroczenie limitu emisji reklam, który wynosi 12 minut na jedną godzinę zegarową.
Za "emisję przekazu handlowego z wykorzystaniem znaku towarowego i kształtu graficznego o tej samej nazwie, tożsamego z napojem alkoholowym" oraz "audycji lub innych przekazów, zawierających sceny lub treści mogące mieć negatywny wpływ na prawidłowy fizyczny, psychiczny lub moralny rozwój małoletnich" KRRiT karał również kanały wchodzące w skład grupy Kino Polska TV. Mowa o Zoom TV i Stopklatce, których nadawca musiał łącznie zapłacić 65 tys. zł.