To bracia Sekielscy jako pierwsi zdobyli rozgłos za sprawą filmów o pedofilii w Kościele. W 2019 r. na YouTube opublikowali "Tylko nie mów nikomu", a rok później "Zabawę w chowanego". Już wtedy zapowiadali stworzenie trzeciego dokumentu w tym temacie, tym razem o wiedzy Jana Pawła II w kwestii tuszowania przypadków pedofilii wśród duchownych.
Ale na obietnicach tylko się skończyło. Twórcy na początku pandemii ogłosili, że ich plan naturalnie uległ zmianie - nie mogli podróżować do USA czy Watykanu, gdzie mieli zebrać dowody i porozmawiać z informatorami. W międzyczasie ogłosili powstawanie innej produkcji - o aferze SKOK-ów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wciąż nie wiadomo, co tym razem stanęło im na przeszkodzie. Zwiastun "Korzeni zła" pojawił się w sieci w lutym 2022 r. Sekielscy nie ukrywali, że mierzyli się z naciskami i groźbami, by nie upubliczniać zebranych materiałów.
Intensywnie pracujemy nad montażem filmu o SKOK-ach. Jesteśmy blisko końca, ale nie chcemy podawać konkretnej daty premiery. Zastanawiamy się nad tym i jak tylko będzie decyzja, poinformujemy o niej w pierwszej kolejności naszych patronów - mówił w styczniu br. Marek Sekielski w rozmowie z Wirtualnymi Mediami.
Fanom skończyła się już cierpliwość. Bracia Sekielscy na przestrzeni ostatnich dwóch lat stracili ponad połowę patronów na Patronite. Oznacza to spadek finansowania o blisko 30 tys. zł miesięcznie.
"Patronowałem z radością tej inicjatywie. Ale teraz mój entuzjazm ostygł. Gdzie jest film o SKOKach? Zero wyjaśnień i skreślenie z listy celów. Nieładnie to wygląda";
"Zmniejszyłem swoja wpłatę do symbolicznych 5 pln. Zajmujecie sie pier... zamiast skończyć i opublikować filmy o SKOK-ach i aktorze K. Wojtyle. Szkoda że tak się skończyło" - pisali zawiedzeni patroni.
Czytaj również: 12 lat i... nareszcie koniec. Janowscy osiągnęli cel
Już od 2021 r. spółka Sekielskich Kombinat Medialny przyniosła straty. Mimo to dalej realizują różnorodne serie społeczno-publicystyczne na kanale Sekielski Brothers Studio. Bracia nie komentują, kiedy ich najbardziej oczekiwane produkcje ujrzą światło dzienne.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.