Wraz ze zmianami, jakie mają miejsce w Telewizji Polskiej, ze stanowiskami pożegnało sie wielu pracowników TVP. Znaczna część znalazła zatrudnienie w Telewizji Republika. Twarz "Wiadomości" - Danuta Holecka, obecnie jest prowadzi program informacyjny "Dzisiaj" w telewizji Sakiewicza.
Stacja korzysta ze swojej fali popularności i fanów, których przyciągnęła Holecka czy Miłosz Kłeczek (również przeszedł z TVP do TV Republika). Okazuje się, że cennik dla reklamodawców znów poszedł w górę. Jak zmieniły się stawki? Wirtualne Media donoszą, że pojedyncze spoty podrożały o ponad 70 proc. w przeciągu miesiąca.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jasne jest, że kwota, jaką trzeba zapłacić za reklamę w telewizji, zależna jest od kilku czynników. Stawki uzależnia się od dnia emisji, a nawet konkretnej godziny - najtańszy jest weekend.
Najwięcej pieniędzy trzeba wyłożyć na reklamy, które wyświetlają się przy głównym programie informacyjnym "Dzisiaj". Za 30-sekundowy spot stacja pobiera opłatę nawet do 14,1 tys. zł (bez rabatów). Już w marcu cena ta ma podskoczyć do 20,1 tys. zł. To oznacza wzrost o ponad 42 proc. Ale nie zmieni się stawka niedzielna. Warto przy tym dodać, że jeszcze w styczniu najdroższy spot kosztował 550 zł.
Protest w sprawie reklam w TV Republika już jakiś czas temu rozpoczęły duże firmy. Wielu reklamodawców po prostu wycofało się ze współpracy ze stacją. Mowa m.in. o takich firmach jak: Ikea, mBank, Tarczyński, Provident, Pyszne.pl, Żabka Polska, Kaufland czy Carrefour. Odejścia gigantów spowodowane były skandalicznymi słowami, które niejednokrotnie padały na antenie stacji, jak chociażby:
Mamy baraki dla imigrantów: w Auschwitz, w Majdanku, w Treblince, w Stutthofie. Mamy dużo baraków zbudowanych tu przez Niemców - mówił satyryk Jan Pietrzak.
Obecnie w telewizji Sakiewicz wyświetlanych jest dziennie mniej więcej 100 reklam, a trzy miesiące temu było ich nawet 600 - donoszą Wirtualne Media.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.