Jeśli zależy ci na zaistnieniu w mediach społecznościowych, a z jakiś powodów nie udaje ci się osiągnąć sławy, spróbuj postępować zgodnie z tymi wskazówkami. Na pewno się nie zawiedziesz.
Skup się na jakości, nie na ilości
Jest to bardzo popularny błąd popełniamy przez początkujących socialowców. Specjaliści z "Bufferapp" przyznają, że jeśli zmniejszysz częstotliwość dodawania postów na Facebooka oraz Twittera, zasięgi i zaangażowanie użytkowników wzrośnie. Odbiorca nie będzie rozpraszany dużą ilością dostarczanych przez ciebie treści. Wyrobi sobie przekonanie, że warto kliknąć w twój post, bo stoi za nim jakość.
Za dużo kanałów komunikacji
Jeśli posiadasz za dużo platform do kontaktu z innymi użytkownikami, warto zastanowić się nad zrezygnowaniem z kilku. Dzielenie uwagi na cztery czy pięć aplikacji socjalowych jest zupełnie nieefektywne. Skup się na dwóch, np. na Instagramie i Facebooku. Jeśli połączysz ograniczenie platform z doborem mniejszej ilości, za to lepszej treści, wejdziesz na drogę socjalowego mistrza.
Nie powielaj treści
Jeśli będziesz prowadzić ograniczoną ilość kanałów pamiętaj żeby nie kopiować własnych wpisów. To mija się z celem posiadania osobnych komunikatorów. Każde medium ma swoja specyfikę, naucz się ją jak najlepiej wykorzystywać.
Używaj odpowiednich formatów
Przywykliśmy do robienia zdjęć i nagrywania filmików w formatach panoramicznych. Jednak nie są one najlepsze, jeśli chodzi o social media. Na przykład w facebookowym odtwarzaczu nagrania szerokokątne zajmują małą część ekranu i nie absorbują odbiorcy tak, jak powinny. Lepiej wyglądają materiały o bardziej kwadratowych proporcjach. Firma "Bufferapp" po próbach doszła do wniosku, że kwadratowe treści graficzne generują o wiele lepsze wyniki.
Udostępniaj treści innych
Social media w założeniu nie służą izolacji. Jeśli produkujesz treści, pamiętaj, że ktoś musi je udostępniać. Jeśli ty nie udostępnisz treści kogoś innego, wtedy on nie udostępni twoich. Dobrą metodą jest obserwowanie swoich fanów i od czasu do czasu, wrzucanie treści przygotowywanych właśnie przez nich. Przecież, żeby udostępnić wystarczy raz nacisnąć.
Nie udostępnianie filmików
Pamiętaj, że wideo bardzo angażuje. Jednak sam ten fakt nie wzniesie cię na szczyt popularności. Musisz wiedzieć, że materiały nagrywane bezpośrednio na Facebooka są 5 razy częściej udostępniane, niż filmiki przeklejone z YouTube'a.
Publikowanie "dla wszystkich" nie działa
Jeśli chcesz odnieść sukces musisz odpowiedzieć sobie na bardzo ważne pytanie - dla kogo chcesz tworzyć. W ten sposób unikniesz tworzenia miałkiej treści przeznaczonej dla wszystkich, a tak na prawdę dla nikogo.
Odpowiadaj na wiadomości użytkowników
Jak podaje portal "Bufferapp", 70 proc. użytkowników o wiele chętniej kupi produkt danej marki, jeśli odpowiada ona na komentarze w social mediach. Zadziwiające jest to, że 89 proc. firm nie odpowiada na interakcje potencjalnych klientów. Pamiętaj, jeśli chcesz zaistnieć musisz brać pod uwagę to, co piszą do ciebie ludzie. Poza falą hejtu, pojawią się również komentarze, na które na prawdę warto odpowiedzieć.
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.