Jednymi z pierwszych powojennych radzieckich modeli samochodów były Moskwicze 400 i 401. Produkowane przez Moskiewską Fabrykę Samochodów Małolitrażowych w latach 1947 - 1956. Samochód bazowano na modelu niemieckiego Opla Kadetta K38.
Moskwicz 402
Produkowany był przez Moskiewską Fabrykę Samochodów Małolitrażowych w latach 1956 – 1958.
Moskwicz 408
Model produkowany przez MZMA w latach 1964 - 1975. Z silnikiem 1.4 o mocy 50KM osiągał zawrotne 120 km/h.
GAZ-M20 Pobieda
Skonstruowany w ZSRR i produkowany przez zakłady GAZ w latach 1946–1958. Od 1951 roku był także produkowany przez warszawską FSO, jako Warszawa. Z 2-litrowego silnika wyciśnięto 52 KM.
Moskwicz 410
Ten osobowo-terenowe auta produkowane były przez Moskiewską Fabrykę Samochodów Małolitrażowych w latach 1957 - 1960. Maksymalnie miałi 45KM.
Moskwicz 412IE
Do rozpoczęcia produkcji Żyguli (Ład) w 1970 roku, Moskwicz 412 był najnowocześniejszym radzieckim samochodem najpopularniejszej klasy niższej średniej.
GAZ-12 ZIM
Samochód osobowy wyższej klasy, produkowany w latach 1950-1960 przez Gorkowskie Zakłady Samochodowe (GAZ). Początkowo nazwany ZIM-12, od 1957 roku GAZ-12. Powszechnie jest znany po prostu jako ZIM.
Moskwicz 423
Rodzinne kombi z Moskiewskiej Fabrykę Samochodów Małolitrażowych produkowano w latach 1957 - 1965. Nadal tylko 45 KM.
GAZ-21 Wołga
Produkowany w radzieckich zakładach GAZ w Gorkim w latach 1956–1970. Był to pierwszy model Wołgi i jedyny samochód średniej klasy produkowany w tym okresie w ZSRR.
GAZ-24 Wołga
Wołga produkowana była w dwóch wersjach GAZ-24-01 (sedan) i GAZ 24-02 (kombi).
ZAZ-965/965A
Podobnie jak VW Garbus w RFN, Polski Fiat 126p w Polsce, czy Trabant w NRD, radziecki Zaporożec miał być "samochodem dla ludu". Model 965A miał silnik o pojemności 887 cm³ i 27 KM.
ZAZ-966
Matka Władimira Putina wygrała model 966 na loterii o oddała synowi-studentowi. Pomógł mu podbić serce przyszłej żony.
ZAZ-968A
Wersja ZAZ-968A otrzymała m.in. bezpieczną kolumnę kierownicy i bardziej miękką deskę rozdzielczą z tworzywa sztucznego zamiast metalowej.
ŁuAZ 969-M
Samochód terenowy produkowany przez radziecki koncern ŁuAZ. Silnik 1.2 litra miał moc 44KM.
WAZ 2106 Żyguli
Na eksport samochody te sprzedawane były jako Lada 1600. W ZSRR potocznie znany był jako "szestiorka" (szóstka) lub "szacha" (karta sześć).
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.