Tych rzeczy nigdy nie rób podczas rozmowy telefonicznej
Źródło: "Business Insider".
Rozmowy służbowe
Używanie niegrzecznego tonu, niewyraźne wysławianie się oraz pozostawanie incognito dla rozmówcy nie wpłynie pozytywnie na ewentualne korzyści zawodowe.
Jak nie załatwiać interesów
Jeśli liczycie na korzyści, szczególnie u osoby wyższej rangą od was, wówczas wyrażenie konkretnego, krótkiego i kurtuazyjnego przekazu bardzo przybliży was do celu. Pamiętajcie, aby w oficjalnych rozmowach zwracać się do drugiej osoby zgodnie z jej tytułem, np. profesorze, dyrektorze itp. zamiast po imieniu czy nazwisku!
O jakich porach nie dzwonić?
Jeśli dzwonicie do przyjaciół, to jest to już nieco bardziej indywidualna kwestia dopasowana do stylu życia i typu waszej relacji. Przyjmuje się, że lepiej nie dzwonić po 22, ale to kwestia waszego wyczucia sytuacji.
Wisieć na słuchawce czy się nagrać?
Przyjmuje się, że w dobrym guście jest odczekanie 6 sygnałów i rozłączenie się. Można też nagrać prośbę o oddzwonienie na pocztę głosową. Wasz potencjalny rozmówca z pewnością zadzwoni do was, kiedy tylko będzie mógł/chciał. Miliony połączeń jedno po drugim wcale nie sprawią, że odbierze.
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.