Zobaczcie sowieckie lukstorpedy. Polska i tak była lepsza
Szczyt techniki
Modele serii IS-20... i IS-21... uznaje się za szczyt sowieckiej techniki parowozowej lat 30. Swoją nazwę zawdzięczają inicjałom samego Wodza (Iosif Stalin). Lokomotywy spod znaku IS produkowane były w latach 1932-1942. Rosjanie musieli przełknąć gorzką pigułkę, kiedy okazało się, że polska konstrukcja jest lepsza.
Lata 30. XX wieku
Pierwszy model 20-1 stanął na szynach w 1932 roku. Swoją pierwszą jazdę odbył 7 listopada, w dzień piętnastej rocznicy wybuchu rewolucji październikowej.
IS-20-16
Perłą w serii IS był model IS-20-16. Wybudowana w 1937 roku dzięki opływowemu kształtowi i napędzie kołowym 2-3-2 potrafiła uzyskać prędkość 155 km/h!
Innowacyjny kształt
Nowy, opływowy kształt został zaprojektowany w zgodzie z najnowszymi badaniami. Pozwalało to zwiększyć moc parowozu do 2750 koni mechanicznych.
Polacy lepsi
Parowóz IS-20-16 został wystawiony na Wystawie Paryskiej w 1937 roku. Lepsza od niego okazała się tylko... polska konstrukcja Pm-36.
Sylwetka
Jak wam się podoba ten potwór na torach?