Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

pogoda
Warszawa
12°
Rafał Strzelec
Rafał Strzelec | 
aktualizacja 

200 minut opóźnienia. Pasażerowie PKP przeszli gehennę. "Ręce opadały"

170

Pociąg PKP Intercity "Kopernik" ze stacji Bydgoszcz Główna do Warszawy Wschodniej spóźnił się aż o 200 minut. - Finalnie do Warszawy dotarliśmy grubo po północy, zamiast po 21 - mówi nam pani Maria, która jechała z Torunia do stolicy.

200 minut opóźnienia. Pasażerowie PKP przeszli gehennę. "Ręce opadały"
Pociąg relacji Bydgoszcz - Warszawa Wschodnia z opóźnieniem (Archiwum prywatne, Zdjęcia pasażerki)

Wydawało się, że w kraju, który ma ambicje zbudować wielki port komunikacyjny, takie rzeczy już się nie powinny wydarzyć. A jednak pasażerowie pociągu PKP Intercity "Kopernik" z Bydgoszczy do Warszawy Wschodniej czekało ogromne rozczarowanie.

W sobotę (7 sierpnia) pociąg miał gigantyczne opóźnienie, które było spowodowane najprawdopodobniej awarią (taki komunikat usłyszeli pasażerowie). Szczegóły usterki nie są jednak znane. Pani Maria, która do pociągu wsiadła na stacji Toruń Główny, opisuje swoją podróż następującymi słowami.

Przed Włocławkiem pociąg stanął w polu, zgasło światło. Po jakiejś godzinie ruszył i... jadąc 50 km na godz dojechał do Włocławka. Tam znowu dłuższy postój. Pasażerowie dostawali lakoniczne komunikaty o tym, że jest usterka. W Kutnie z kolei poproszono ludzi o opuszczenie pociągu, bo mieli podstawić nowy skład. Miała to być kwestia 20 min. Czekaliśmy godzinę - mówi w rozmowie z o2.pl zdruzgotana pasażerka.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Polski biznes ma problem? "Niestety jest tak samo, jak z polską reprezentacją"

Pociąg PKP opóźniony o 200 minut. "Po prostu ręce opadały"

Kobieta przyznaje, że pociągiem jechało wielu pasażerów. W Kutnie wszyscy przesiedli się do nowego składu. Na szczęście PKP zadbało m.in. o dostarczenie uczestnikom przejazdu butelek z wodą. Była też darmowa herbata i kawa w wagonie WARS.

Ludzie reagowali zrezygnowanym śmiechem, wszyscy byli zmęczeni, po prostu ręce opadały z bezsilności. Zresztą obsłudze pociągu także. Finalnie do Warszawy dotarliśmy grubo po północy, zamiast po 21 - wskazuje pani Maria.

Poprosiliśmy o komentarz biuro prasowe PKP w tej sprawie. .

Wieczorem, 7 września, na stacji Nieszawa Waganiec doszło do usterki w pociągu IC Kopernik. Na trasie maszynista dwukrotnie podjął próbę usunięcia usterki, która uniemożliwiała jazdę z pełną prędkością. Skierowaliśmy pociąg zastępczy. Po tym, gdy pasażerowie z pomocą drużyny konduktorskiej przesiedli się do drugiego składu, wyruszył on z Kutna o 23:30. W pociągu podróżowało 200 pasażerów, otrzymali oni poczęstunki z przedziału Wars - przekazał zespół prasowy PKP Intercity.

Opóźniony pociąg. Czy pasażer otrzyma odszkodowanie?

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego, pasażerowi przysługuje odszkodowanie, jeśli pociąg przyjechał na końcowy przystanek o co najmniej 60 minut później niż zakładał to rozkład jazdy. Jeśli wynosi ono do 119 minut, wtedy pasażer otrzymuje 25 proc. ceny biletu. Jeśli opóźnienie wynosi 120 minut lub więcej, wówczas dostaje zwrot o wartości 50 proc. biletów. Wniosek o odszkodowanie możesz złożyć elektronicznie, pocztą lub osobiście w kasie biletowej.

Są też sytuacje, kiedy odszkodowanie nie przysługuje, o czym także warto wiedzieć. Chodzi o zdarzenia będące poza kontrolą przewoźnika, jak na przykład katastrofy naturalne, ekstremalne warunki pogodowe, akty sabotażu i terroru, kradzież infrastruktury, osób na torach czy z winy podróżnego. Dotyczy to także sytuacji, gdy pasażer przed zakupem był informowany o opóźnieniu.

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
"Nie odda ulubionej zabawki". Ekspert pewny ws. Putina
Wstrząsające nagranie z Seulu. Motocyklista wpadł do dziury. Nie żyje
Ten zabieg wykonaj wiosną. Aronia obsypie się owocami
"Każdy chciałby znaleźć się na pierwszej linii". Rosyjski duchowny szokuje
Rekordowy wynik 33. Finału WOŚP. Jurek Owsiak podał kwotę
Rzecznik Kremla o dialogu z USA. "Pragmatyczny i konstruktywny"
Dezercja w północnokoreańskim wojsku. Był nękany, poszło o papierosy
Ukrainiec driftował na parkingu. Policjanci nie mieli litości
Rozsyp na trawniku jeszcze w marcu. Trawa będzie soczyście zielona
Anastazja Kuś wróciła ze srebrem. "Jestem inna niż wszyscy"
"Jazda po kielecku". Pokazali nagranie. W sieci wrze
Rosja skazała 23 Ukraińców. Wśród skazanych żołnierze pułku Azow
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić