Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

pogoda
Warszawa
14°
Malwina Witkowska
Malwina Witkowska | 
aktualizacja 

Afera. Doliczali im do rachunku w McDonald's

5

Po roku testów McDonald's wycofuje technologię składania zamówień opartą na sztucznej inteligencji (AI). Jak informuje stacja BBC, system potrafił generować nietypowe zamówienia, takie jak lody z bekonem.

Afera. Doliczali im do rachunku w McDonald's
McDonald's kończy testy zamówień, które realizowała sztuczna inteligencja (Pixabay)

Jak informuje stacja BBC, w 2019 roku zapowiedziano wersję próbną systemu opracowanego przez firmę IBM, wykorzystującego oprogramowanie do rozpoznawania głosu do realizacji zamówień w restauracjach McDonalds's.

Teraz sieciówka wycofuje technologię przyjmowania zamówień opartą na sztucznej inteligencji. Dotyczy to ponad 100 lokalizacji drive-thru, co oznacza koniec okresu testowego. McDonald's zdecydował się na ten krok po tym, jak klienci podzielili się w internecie swoimi komicznymi wpadkami. Wszystkiemu winna była AI.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Czarna legenda Cheopsa. Niewielu wie, jak zniszczono wizerunek twórcy piramidy

Dziwne zamówienia w McDonald's

Klienci, których obsługiwała sztuczna inteligencja skarżyli się na liczne błędny. Wiele takich przypadków zostało nagranych i trafiło na TikToka. W jednym z filmów młoda kobieta próbowała przekonać sztuczną inteligencję, że chce lody karmelowe, tylko po to, by system dodał do jej zamówienia kilka opakowań masła.

W innym filmie klient twierdzi, że jego zamówienie zostało pomylone z zamówieniem złożonym przez kogoś innego. Przez to do jego rachunku dodano dziewięć herbat. Jeden klient McDonald's otrzymał lody z bekonem.

McDonald's przekazał franczyzobiorcom, że do końca lipca wycofa AI z ponad 100 restauracji, w których ją testował. "Po wnikliwej analizie McDonald's podjął decyzję o zakończeniu naszej obecnej współpracy z IBM w zakresie automatycznego przyjmowania zamówień po upływie roku" – podała sieć restauracji w oświadczeniu, cytowana przez BBC.

Mimo to sieć zapewnia, że technologia nadal będzie częścią przyszłości jej restauracji. "Będziemy nadal oceniać długoterminowe rozwiązania, które pomogą nam do końca roku podjąć świadomą decyzję w sprawie zamawiania głosowego" - dodała sieć McDonald's.

Czy AI zastąpi pracowników?

Sztuczna inteligencja używana przez McDonald's od samego początku budziła kontrowersje. Początkowo obawy koncentrowały się na problemie redukowania liczby miejsc pracy. Wielu ludzi martwiło się, że automatyzacja procesów zamawiania mogłaby prowadzić do zwolnień pracowników w restauracjach. Jednak testy systemu pokazały, że zastąpienie ludzkich pracowników może nie być tak proste, jak początkowo się obawiano.

Zwolennicy systemu mieli nadzieję, że sztuczna inteligencja zwiększy wydajność i zmniejszy koszty operacyjne, lecz liczne błędy i komiczne wpadki pokazały, że technologia nie jest jeszcze gotowa do pełnego zastąpienia ludzi. Problemy takie jak dodawanie niezamówionych produktów do zamówień, mylenie zamówień różnych klientów i generowanie absurdalnych kombinacji jedzenia, sprawiły, że McDonald's zdecydował się na wycofanie systemu z użytkowania.

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Zaginęła Lena Scharfenberg. 13-latka sama wyszła z domu
"Brak mi już sił". Okradli ją w dniu urodzin. W aucie była cenna rzecz
Rosyjskie ataki na infrastrukturę gazową Ukrainy. Naftohaz pod ostrzałem
Też to widzisz? Leśnicy pokazali zdjęcie kory drzewa
Trzęsienie ziemi w Bangkoku. Polscy podróżnicy ewakuowani
Thomas Thurnbichler przestaje być trenerem skoczków. Znany jest następca
Viktor Orban krytykuje unijną strategię gotowości. Zarzuca eskalację
Wicemiss Warmii walczy z rzadką chorobą. "Dostała zapaści, jest zaintubowana"
Ksiądz oskarżony w zbieranie fikcyjnych darowizn. Uchylono areszt
Poszukiwania Beaty Klimek. "Zabezpieczono przedmiot". Ekspert o szczegółach
Łódź zatonęła w Egipcie. Nagrali moment katastrofy
Zatrzymanie adwokata Ekrema Imamoglu. Kontrowersje wokół zarzutów
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić