Mateusz Kaluga
Mateusz Kaluga| 
aktualizacja 

Afera w Gliwicach. Poszło o reklamę na rowerach metropolitalnych

57

Mieszkańców Gliwic oburzyła reklama umieszczona na rowerach metropolitalnych. Według zgłaszających, widniała tam promocja alkoholu. Afera zrobiła się na tyle głośna, że interweniować musiała prezydent miasta, Katarzyna Kuczyńska-Budka. - Mam obietnicę, że reklamy znikną - mówi.

Afera w Gliwicach. Poszło o reklamę na rowerach metropolitalnych
Kuczyńska-Budka zareagowała na reklamę piwa na rowerach. (Facebook, PAP)

Lokalne media ze Śląska donoszą o aferze w Gliwicach. Wszystko dlatego, że na rowerach pojawiła się reklama piwa bezalkoholowego.

Portal 24gliwice.pl zauważa, że informacja o tym, umieszczona została drobnym drukiem oraz, że z rowerów metropolitalnych mogą korzystać osoby pełnoletnie.

Nie godzę się na reklamę piwa na rowerach miejskich. Tym bardziej, że ich organizacja przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię (GZM) finansowana jest z pieniędzy publicznych - napisała prezydent Katarzyna Kuczyńska - Budka, prezydent Gliwic.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Prześwietlili ciężarówkę z płatkami. Kierowca z Ukrainy zatrzymany na granicy

Walka o wyrzucenie z rowerów reklamy

Prezydent podjęła rozmowy z przedstawicielami GZM. Jak przekonywała, dostała obietnicę, że reklamy znikną. Głos zabrał jednak również przewodniczący zarządu Kazimierz Karolczak, który stwierdził, że zgodnie z umową z firmą Nextbike, wykluczona jest reklama alkoholi na rowerach.

Moja obietnica dotyczyła jednak, iż podejmiemy interwencję wobec takich reklam, ale jaki będzie skutek, tego jeszcze nie wiemy. Liczę, że odpowiedzialność społeczna firmy weźmie górę nad zyskiem osiąganym z przymrużeniem oka nad małymi napisami o piwie bezalkoholowym - stwierdził Karolczak.

- Co ważne, informacji o zawartości alkoholu, wizerunku butelki jednoznacznie nawiązującej do piwa, nie przykryje drobniutki, ledwo widoczny napis informujący, że to piwo 0 proc.. Mam nadzieję, że w trosce o bezpieczeństwo i zdrowie użytkowników rowerów, w tym dzieci, prawne kruczki reklamodawców nie wezmą góry nad zdrowym rozsądkiem i troską o bezpieczeństwo rowerzystów – dodaje prezydent Gliwic.

Również Urząd Miejski w Gliwicach wydał komunikat w sprawie niechlubnej reklamy. Urzędnicy przekonują, że promowanie piwa może mieć negatywny wpływ na młode osoby, które są bardziej podatne na sugestie marketingowe.

Alkohol nie może być postrzegany jako integralna część codziennego życia i imprezowania, a tym bardziej nie powinna towarzyszyć korzystaniu z rowerów! Nadmierne spożycie alkoholu jest związane z wieloma problemami społecznymi, takimi jak przemoc domowa, przestępczość i wypadki drogowe - czytamy w komunikacie.
Trwa ładowanie wpisu:facebook
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.

Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić