Katarzyna H., dyrektorka i właścicielka niepublicznego przedszkola w Barwicach (woj. zachodniopomorskie), miała związać 3-latkowi ręce taśmą klejącą. O zdarzeniu, do którego doszło w lipcu 2020 r., poinformowała policję matka dziecka.
Dyrektorka nie chciała udostępnić kobiecie nagrania z monitoringu przedszkola, na którym miała być uwieczniona sytuacja. Śledczy ustalili, że zapis z kamery został usunięty.
We wrześniu 2020 r. Katarzyna H. i jej mąż zostali zatrzymani. W piątek rzecznik Prokuratury Okręgowej w Koszalinie Ryszard Gąsiorowski poinformował PAP, że śledztwo w tej sprawie zostało zakończone.
Zachodniopomorskie. Właścicielka przedszkola i jej mąż oskarżeni
Do Sądu Rejonowego w Szczecinku skierowano akt oskarżenia przeciwko właścicielce przedszkola i jej mężowi. Kobiecie postawiono cztery zarzuty
Pierwszy to naruszenie nietykalności przedszkolaka poprzez związanie mu rąk taśmą klejącą. Zarzut drugi to nakłonienie dwóch osób pracujących w przedszkolu do składania fałszywych zeznań, kiedy sprawą zainteresowała się policja. Trzeci zarzut to złożenie fałszywych zeznań, mimo prawa do odmowy ich składania. Czwarty dotyczy zdarzenia z 12 października 2020 r. Katarzyna H. w Szczecinku prowadziła samochód w stanie nietrzeźwości. Zatrzymana tłumaczyła wówczas, że alkohol spożywała dzień wcześniej w połączeniu z lekami – powiedział prok. Gąsiorowski.
Najwyższa kara grozi za popełnienie drugiego z czynów, czyli podżegania osób trzecich do składania fałszywych zeznań. Kobieta może zostać za to skazana na 8 lat więzienia. Dyrektorka nie przyznaje się do winy jeśli chodzi o ten zarzut, ale nie zakwestionowała popełnienia pozostałych czynów i złożyła wyjaśnienia.
Męża Katarzyny H. oskarżono o złożenie fałszywego zeznania. Mężczyzna przyznał się do winy. Miał zeznać, że dysk z nagraniem został usunięty z przedszkolnego monitoringu. Prokurator zastosował wobec małżeństwa dozór policyjny i po 5 tys. poręczenia majątkowego.
Zobacz także: Dziecko w chodziku przed schodami. Dramatyczne nagranie z Azji
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.