Cyberprzestępcy uruchomili nową "kampanię", która ma na celu wyłudzanie pieniędzy od klientów Biedronki. Wysyłają do klientów wiadomości e-mail, w których obiecują, że po kliknięciu w link i przelaniu 2 funtów klient otrzyma iPhone'a.
Biedronka zaleca szczególną ostrożność
Skontaktowaliśmy się z siecią Biedronka, by się upewnić, że rozsyłane e-maile są fałszywe.
Sieć Biedronka kategorycznie sprzeciwia się jakimkolwiek próbom dokonania oszustwa poprzez podszycie się pod naszą firmę. Wszelkie próby oszustw zgłaszane są odpowiednim służbom - tłumaczy w komunikacie przesłanym o2 Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji w sieci Biedronka.
Przypominamy i podkreślamy, że Biedronka nigdy nie wysyła klientom zachęt do podawania danych osobowych lub np. wpłat pieniędzy na konto. Zalecamy szczególną ostrożność w przypadku pojawienia się takich próśb - dodaje.
Przestrzegamy wszystkich czytelników przed otwieraniem podejrzanych linków i przede wszystkim apelujemy o ostrożne podchodzenie do informacji o konieczności uregulowania małej należności lub wygraniu drogocennej nagrody.
Treść wiadomości rozsyłanej przez przestępców brzmi następująco:
Witaj, w czwartek zeszłego tygodnia skontaktowaliśmy się z Tobą przez e-mail ale nie otrzymaliśmy żądnej odpowiedzi. Zostałeś wybrany na Apple iPhone 11 za darmo i musimy z tobą porozmawiać. Ponieważ subskrybujesz nasz biuletyn od kilku miesięcy, chcielibyśmy dać ci ostatnią szansę! W przypadku, gdy nie otrzymamy żadnej odpowiedzi do poniedziałku, znajdziemy inną osobę. Potwierdź poniższy link. Za przetwarzanie i wysyłkę pobieramy tylko 2 funty - telefon jest bezpłatny. Kliknij tutaj po po swoje Apple iPhone 11. Z poważaniem, Obsługa klienta Biedronka.
Czytaj także: To nie był "śnieg". Niesamowite, co spadło z nieba