Karta Lokalizacji Pasażera ma pomóc w ograniczeniu szybkiego rozprzestrzeniania się wirusa. Od soboty 17 lipca każdy, kto wjeżdża do naszego kraju, ma mieć wypełnioną elektroniczną KLP. Pomoże to służbom dotrzeć do pasażerów lotu, jeżeli okaże się, że na pokładzie samolotu była osoba zakażona COVID-19.
Zgodnie z unijnymi zaleceniami dotyczących walki z pandemią, jeżeli pasażer samolotu otrzyma pozytywny test na COVID, służba zdrowia ma niezwłocznie przekazywać tę informację organom do spraw zdrowia publicznego państw, w których dana osoba przebywała w ostatnich 14 dniach.
Dostępna w wersji elektronicznej
KLP dostępna jest tylko i wyłącznie w formie elektronicznej, na stronie rządowej. W formie papierowej można ją wypełnić jedynie w przypadku braku dostępu do systemu teleinformatycznego. W takiej sytuacji karty papierowe pasażerom przekazuje personel pokładowy.
Do wypełnienia karty zobowiązani są wszyscy, którzy przybywają na teren Polski. Jest to warunek konieczny, jeśli chcemy przekroczyć granicę. Kartę należy wypełnić przed podróżą, w czasie podróży lub najpóźniej przed odprawą. Wypełnienie formularza jest obowiązkowe przy przekraczaniu granic Polski.
Jak wypełnić kartę?
W Karcie Lokalizacji Podróżnego należy następujące dane:
- kraj, w którym rozpoczęła się podróż
- numer lotu
- datę przylotu
- imię i nazwisko
- numer PESEL lub dokumentu tożsamości (dowód osobisty lub paszport)
- dane do kontaktu (telefon, adres e-mail)
- adresy wszystkich miejsc, w których podróżny pozostanie przez pierwsze 14 dni pobytu Polsce (np. hotel, dom rodzinny, ośrodek wczasowy)
Na podany w formularzu adres e-mail podróżny otrzyma potwierdzenie wysłania Karty. Można je wydrukować lub okazać obsłudze lotniska na urządzeniu mobilnym (np. na telefonie, tablecie).