Eksperci ASM Sales Force Agency już po raz czwarty w 2020 r. zbadali ceny w sklepach na podstawie przykładowego zestawu produktów FMCG. "Wartość uśrednionego Koszyka Zakupowego w kwietniu była co prawda niewiele wyższa od marcowego – o niecałe 0,75 proc. (ok. 1,75 zł), ale wyniki badania ukazały wpływ pandemii na politykę cenową w handlu - informuje ASM Sales Force Agency.
Najtańsze i najdroższe sklepy w Polsce 2020. W sklepach internetowych drożej niż w sklepach stacjonarnych
Pandemia koronawirusa spowodowała, że klienci coraz częściej robią zakupy w sklepach internetowych, tym samym ograniczając wyjście do stacjonarnych i kontakt z innymi klientami.
To ma realny wpływ na ceny produktów. "Ograniczenia i obostrzenia narzucone na sprzedawców spowodowały gwałtowny wzrost popularności e-grocery - podają eksperci ASM Sales Force Agency. - Sklepy stacjonarne, aby przyciągnąć klienta, musiały obniżać ceny" - dodają.
Najtańsze i najdroższe sklepy w Polsce 2020. Handel online zanotował rekordowy wzrost
Raport ASM SFA pokazuje, że rekordowe wzrosty odnotował handel online (274,82 zł – to o blisko 23 zł, czyli 9 proc. drożej niż przed miesiącem), natomiast koszyki z sieci stacjonarnych potaniały w stosunku do marca 2020. "Tym samym dystans między e-grocery a sieciami stacjonarnymi wyniósł po raz pierwszy w historii badania 33,5 zł (to ok. 12 proc.)" - podsumowują eksperci.
Najtańsze i najdroższe sklepy w Polsce 2020. W kwietniu najtaniej było w Auchan
W kwietniu najtaniej zakupy można było zrobić w sieci Auchan – koszyk zakupowy kosztował 215,4 zł. Nieco drożej było w sieciach Tesco (226,48 zł), Kaufland (227,61 zł) i Intermarche (229,17 zł). Cena koszyka zakupowego w przekroczyła 230 zł w sklepach: Biedronka (230,68 zł), Carrefour (233,24 zł), Lidl (235,23 zł) i Makro (237,92 zł). Jak pokazało badanie, w kwietniu najdrożej było w sieci Selgros (240,70 zł za koszyk zakupowy) i E.Leclerc (241,21 zł).
Badanie Koszyka Zakupowego prowadzone jest przez ASM Sales Force Agency od marca 2019 r. Koszyk obejmuje co miesiąc ten sam zestaw produktów FMCG zaspokajających paletę różnych potrzeb życiowych konsumentów.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.