Chcesz nagrać filmik na YouTube, albo napisać artykuł o zmianach klimatu, jednak posiłkując się fake newsami, niesprawdzonymi źródłami lub teoriami spiskowymi? W tej sytuacji Google odetnie ci możliwość zarabiania na reklamach.
Jak podaje The New York Times, Google planuje usunąć możliwość zarabiania twórcom na YouTube, a także blogerom czy portalom newsowym, które piszą fake newsy o zmianach klimatu, czy też "zaprzeczają gruntowanemu konsensusowi naukowemu co do istnienia i przyczyn zmian klimatycznych". Te przyczyniają się do pogarszania sytuacji na świecie, która i tak wisi na włosku.
W ostatnich latach słyszeliśmy bezpośrednio od rosnącej liczby naszych partnerów reklamowych i wydawców, którzy wyrazili obawy dotyczące reklam wyświetlanych obok lub promujących nieprawdziwe twierdzenia dotyczące zmian klimatycznych - podaje Google (cyt. przez The New York Times).
Reklamy nie pojawią się więc w filmach, które mówią, że zmiany klimatyczne to "mistyfikacja" lub "oszustwo". W filmach i newsach, przy których wyświetlają się reklamy, nie może być mowy tym, że długoterminowa tendencja do ocieplania się klimatu to wymysł.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.