Gdyby wybory parlamentarne odbyły się w kwietniu, PiS uzyskałby 32 proc. głosów. Na drugim miejscu znalazła się Polska 2050 Szymona Hołowni. Wyborcze podium zamyka Koalicja Obywatelska.
Notowania koalicji rządzącej od października ubiegłego roku, kiedy to nastąpiło załamanie, zmieniają się nieznacznie, oscylując na poziomie około jednej trzeciej wskazań. Od stycznia jednak systematycznie spadają – twierdzi CBOS.
Czytaj także: Jędraszewski mówił o Kaczyńskim. Nie szczędził słów
W sejmie 5 ugrupowań. Nowy sondaż CBOS
Polska 2050 Szymona Hołowni uzyskała w sondażu 16 proc. Jak zauważa CBOS, w porównaniu z marcem strata ugrupowania Szymona Hołowni była minimalna. Na przestrzeni ostatnich dwóch miesięcy Polska 2050 straciła jednak aż 3 punkty procentowe.
Na Koalicję Obywatelską głosować chce 14 proc. wyborców. Ugrupowanie zyskało w porównaniu z poprzednim miesiącem aż 3 pp.
Na granicy progu wyborczego znalazły się Lewica oraz Konfederacja. Na obie partie chce głosować 5 proc. ankietowanych. W przypadku Konfederacji jest to spadek o 2 pp., zaś w przypadku Lewicy - o 1 pp.
Pod progiem wyborczym w nowym sondażu CBOS uplasowały się PSL-Koalicja Polska oraz Kukiz'15. Na oba ugrupowania głos gotowych oddać jest po 1 proc. wyborców.
Bardzo wysoka frekwencja. Polacy chcą iść na wybory
Jeżeli wybory parlamentarne odbyłyby się w kwietniu, frekwencja wyniosłaby 73 proc. To o trzy punkty procentowe mniej niż w marcu i lutym, ale tyle samo co w styczniu.
Jedna piąta zadeklarowanych uczestników wyborów nie wie, na kogo oddałaby swój głos. Takich osób było 21 proc, co oznacza wzrost o 2 punkty procentowe w porównaniu z poprzednim miesiącem. Aż co dwudziesty ankietowany odmówił odpowiedzi, na kogo zamierza zagłosować w najbliższych wyborach.
Badanie CBOS przeprowadzano w dniach 8-18 kwietnia w ramach procedury mixed-mode na reprezentatywnej, imiennej próbie 1131 pełnoletnich osób. Wywiady były przeprowadzane w formule CAPI, CATI oraz CAWI.
Obejrzyj także: Wybory na wiosnę 2022 roku? "Ziobro i Gowin nie dogadają się z Kaczyńskim"
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.