Kobieta straciła 129 tys. zł. Wtedy oszust zadzwonił do niej jeszcze raz

18

73-letnia mieszkanka Rzeszowa padła ofiarą oszustwa internetowego. Skuszona wizją dużych zysków seniorka najpierw wpłaciła 800 zł, a następnie zainstalowała aplikację mobilną, przez co straciła 129 tys. zł. Policja apeluje o ostrożność.

Kobieta straciła 129 tys. zł. Wtedy oszust zadzwonił do niej jeszcze raz
73-letnia kobieta chciała zainwestować, a straciła oszczędności (Getty Images)

Pod koniec września 73-letnia kobieta trafiła w internecie na ofertę dotyczącą inwestycji, która miała pozwolić na pomnożenie jej pieniędzy. Jak poinformowała podkomisarz Magdalena Żuk, oficer prasowa Komendy Miejskiej Policji w Rzeszowie, seniorka uwierzyła w obiecujące ogłoszenie i zdecydowała się zadzwonić pod numer widniejący w ofercie.

Rozmowa z oszustką, która przedstawiła 73-latce "korzystną" ofertę inwestycyjną, skłoniła seniorkę do wpłacenia 800 zł na nieznany rachunek.

"Według kobiety, która odebrała telefon, pieniądze te miały być pomnażane" – przekazała podkom. Żuk. Po dokonaniu wpłaty seniorka otrzymała instrukcje od innej osoby, która telefonicznie poinformowała ją o konieczności zalogowania się na swoje konto bankowe i połączenia go z mobilną aplikacją. Kobieta, zgodnie z sugestią, pobrała aplikację na swój telefon. Szybko okazało się, że była to zgubna decyzja.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Więcej w lesie śmieci czy grzybów? Sprawdziliśmy
Po niedługim czasie pokrzywdzona ponownie zalogowała się na swój rachunek. Wtedy to stwierdziła brak zgromadzonych tam środków. Jednocześnie zauważyła, że ktoś w jej imieniu dokonał czterech autoryzowanych transakcji na łączną kwotę 129 tysięcy złotych – relacjonuje podkom. Żuk.

Gdy kobieta odkryła, że oszczędności zniknęły z jej konta bankowego, próbowała nawiązać kontakt z osobą, która zapewniała ją o "korzystnej inwestycji". Starania okazały się bezskuteczne.

W międzyczasie 73-latka odebrała jeszcze jeden telefon od nieznajomego mężczyzny, który – chcąc uśpić jej czujność – obiecał szybki zwrot utraconych pieniędzy. Oczywiście do niczego takiego nie doszło.

Policja ostrzega przed oszustami

73-latka zgłosiła sprawę na policję. Ponieważ jest to kolejne podobne zdarzenie, mundurowi ponownie wystosowali apel o zachowanie ostrożności przy wszelkich transakcjach internetowych.

Szczególnie ważne jest, by nie dać się omamić wizją łatwego zysku, nie przesyłać nikomu skanów swoich dokumentów, ani nie instalować aplikacji polecanych przez nieznajomych rozmówców. Policja przypomina, że warto sprawdzić, czy podejrzany podmiot znajduje się na liście ostrzeżeń Komisji Nadzoru Finansowego (KNF), dostępnej pod adresem: https://www.knf.gov.pl/dla_konsumenta/ostrzezenia_publiczne.

Autor: APOL
Źródło:PAP
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić