Amrest Holding sfinalizował transakcję sprzedaży biznesu KFC w Rosji. Ostateczna kwota, którą otrzymał już Amrest w całości w wyniku transakcji, wyniosła 100 mln euro.
"W oparciu o dostępne informacje i dzisiejszy kurs wymiany walut AmRest szacuje, że transakcja może przynieść skonsolidowany zysk po opodatkowaniu w wysokości około 4 mln euro"- brzmi fragment komunikatu opublikowanego przez operatora sieci restauracji.
Na mocy tej decyzji, Amrest Holding zakończył działalność operacyjną i obecność korporacyjną w Rosji.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Amrest. Działalność
Wyjaśnijmy, że Amrest to międzynarodowy operator zarządzający markami branży gastronomicznej z siedzibą w Madrycie.
Spółka prowadzi restauracje pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także pod markami własnymi, takimi jak La Tagliatella, Sushi Shop, Bacoa i Blue Frog.
Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
McDonald's zamyka biznes w Rosji
Na podobny krok w 2022 roku zdecydował się inny fastfoodowy gigant. Mowa tutaj oczywiście o McDonald’s.
W marcu ub. r. sieć ogłosiła, że zamknie około 850 restauracji w Rosji w odpowiedzi na inwazję na Ukrainę. Nastąpiło to nieco ponad dwa miesiące później.
Przypomnijmy, że 31 stycznia 1990 r. McDonald's otworzył swój pierwszy lokal na moskiewskim placu Puszkina w Rosji, będącej wówczas częścią Związku Radzieckiego.
Inne firmy, które zamknęły działalność w Rosji
Z kolei z informacji przekazanych przez portal dlahandlu.pl, wynika, że już 515 firm całkowicie wstrzymało rosyjskie zamówienia lub całkowicie wycofało się z Rosji.
Są to m.in.: Adidas, Aldi, Allegro, AmRest, Asda, CCC, Chanel, Coty, Deichmann, Dino Polska (usunięcie rosyjskich produktów), Dr. Oetker, Edeka, Etsy, H&M, Heineken, Henkel, IKEA, InPost, JYSK, L'Occitane, LPP, Maxima, Nike, OBI, Shell, Starbucks oraz Uber (dane na 21.02.2023 r.).
Źródła: PAP Biznes, dlahandlu.pl