W ostatnim czasie rząd zniósł część ograniczeń. Polacy mogą już odwiedzać lasy i parki, na początku maja maluchy wrócą do żłobków i przedszkoli, zostaną otwarte kolejne sklepy oraz będziemy mogli odwiedzić muzea i biblioteki. Jednak wciąż obowiązuje nas zachowywanie 2-metrowego dystansu, zakrywanie ust i nosa, a spotkania ze znajomymi są odradzane. Czy naprawdę rygorystycznie stosujemy się do tych reguł?
Przeczytaj także: Nowe ofiary i kolejne przypadki zakażeń
Koronawirus w Polsce: stosowanie się do zaleceń związanych z epidemią
Zadaliśmy Polakom pytanie: "Do których zaleceń związanych z epidemią koronawirusa stosujesz się obecnie?". Na liście znalazło się noszenie maseczki poza domem, zakupy w rękawiczkach, wychodzenie wyłącznie wtedy, to konieczne. Uczestnicy badania wyjawili również, czy rzeczywiście nie spotykają się z rodziną i znajomymi oraz noszą rękawiczki nawet wtedy, kiedy nie planują wizyty w sklepie spożywczym.
Ze stwierdzeniem "Zakładam maseczkę, gdy wychodzę z domu" zgadza się 88 proc. kobiet i 78 proc. mężczyzn. 79 proc. pań i 60 proc. panów w trakcie zakupów nosi rękawiczki, a odpowiednio 46 i 28 proc. – zakłada je za każdym razem, kiedy opuszcza mieszkanie. Tak wynika z badania przeprowadzonego na panelu Ariadna dla o2.pl.
69 proc. kobiet i 57 proc. mężczyzn zrezygnowało ze spotkań. Nie widują zarówno znajomych, jak i członków rodziny, z którymi nie mieszkają. Na pytanie "Wychodzę z domu tylko wtedy, gdy naprawdę jest to niezbędne" odpowiedziało twierdząco 76 proc. uczestniczek i 65 proc. uczestników badania.
Przeczytaj także: To za tym Polacy tęsknili najbardziej
Wśród badanych znalazły się również osoby, które w ogóle nie stosują się do zaleceń. Przyznało się do tego 7 proc. mężczyzn i 3 proc. kobiet biorących udział w badaniu.
Badanie przeprowadzono na panelu Ariadna w dniach 24-27 kwietnia 2020 roku przy wykorzystaniu metody CAWI na próbie 1081 dorosłych Polaków.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.