Koronawirus w Polsce. Klienci Żabki spisali się na medal. Miliony trafiły do szpitali

W kwietniu klienci sklepów Żabka mieli możliwość wsparcia polskich szpitali poprzez aplikację mobilną. Sieć poinformowała teraz w swoim komunikacie o łącznej kwocie zebranej dzięki tej akcji.

Klienci Żabki przekazali miliony na walkę z koronawirusemKlienci Żabki przekazali miliony na walkę z koronawirusem
Źródło zdjęć: © Getty Images | Michal Fludra
Kosma Szczepaniak

Sieć sklepów "Żabka" dała swoim klientom możliwość wsparcia polskich szpitali. Jedyne, co było w tym celu wymagane to posiadanie aplikacji mobilnej sklepu, na której danej osobie udało się zgromadzić tzw. "żappsy", a więc wirtualną walutę wymienianą do tej pory na zniżki lub konkretne produkty.

Sieć Żabka w czasie epidemii koronawirusa w Polsce na wiele sposobów pomaga w walce z jego rozprzestrzenianiem. Chcemy dać również naszym klientom możliwość wsparcia lokalnych szpitali zakaźnych i służb medycznych, które na co dzień walczą z epidemią - mówił Tomasz Blicharski, wiceprezes ds. finansowych i rozwoju w firmie Żabka Polska.

Skandaliczne słowa Marka Suskiego na komisji kultury. "Do widzenia debile"

Wsparcie było możliwe od 1 kwietnia 2020 roku. Klienci mieli w aplikacji mobilnej dostępne specjalne kupony, które można było kupić za uzbierane "żappsy". Sieć sklepów każdą wartość zakupionego kuponu dodatkowo podwajała. Przykładowo, jeżeli ktoś zdecydował się wymienić 1000 "żappsów", przekazywał 12 złotych na służbę zdrowia, a dodatkowe 12 złotych dodawała Żabka.

Żabka walczy z koronawirusem. Ile pieniędzy udało się zebrać?

Żabka wydała specjalny komunikat, w którym zawarta została łączna wartość pomocy finansowej przekazanej polskim szpitalom. W akcji wzięło udział 248 tys. klientów, którzy wymienili swoje "żappsy" na łączną kwotę 1,5 miliona złotych. Oznacza to, że do 16 wojewódzkich szpitali trafiły 3 miliony złotych. Najintensywniej w pomoc szpitalom zaangażowali się mieszkańcy dużych miast, m.in.: Warszawy, Wrocławia, Poznania, Krakowa i Gdańska.

To dla nas dowód na słuszność wykorzystywania technologii mobilnych nie tylko do celów marketingowych i wsparcia sprzedaży, ale także działań CSR. Dziękujemy klientom za zaangażowanie i hojność - przekazał w komunikacie Blicharski.
Wybrane dla Ciebie
Niezwykła pasterka w Tatrach. Gromadzi wiernych z całego kraju
Niezwykła pasterka w Tatrach. Gromadzi wiernych z całego kraju
Wzruszający gest policjanta. "W oku 78-latka zakręciła się łza"
Wzruszający gest policjanta. "W oku 78-latka zakręciła się łza"
Porównał Putina do kanibala. Rosyjski ksiądz ukarany
Porównał Putina do kanibala. Rosyjski ksiądz ukarany
Czekano na to 500 lat. Historyczna pasterka w Dublinie
Czekano na to 500 lat. Historyczna pasterka w Dublinie
Pokazali nagranie z Krakowa. "Trzy razy próbował uciekać"
Pokazali nagranie z Krakowa. "Trzy razy próbował uciekać"
Zobaczył tęczową aureolę w Tatrach. Od razu chwycił za telefon
Zobaczył tęczową aureolę w Tatrach. Od razu chwycił za telefon
Zemsta Ukraińców. Potężna eksplozja w Moskwie
Zemsta Ukraińców. Potężna eksplozja w Moskwie
Postawili to w lasach. Już wiadomo, co jest w środku
Postawili to w lasach. Już wiadomo, co jest w środku
Pojmali żołnierzy Kim Dzong Una. Ujawnili treść ich listu
Pojmali żołnierzy Kim Dzong Una. Ujawnili treść ich listu
Stanął przed kamerą i się zaczęło. "Radosne brykanie"
Stanął przed kamerą i się zaczęło. "Radosne brykanie"
Muniek broni rosyjskich sportowców w Polsce. "Lepiej dla nas niż dla Putina"
Muniek broni rosyjskich sportowców w Polsce. "Lepiej dla nas niż dla Putina"
Okrutne znalezisko w gdańskim lesie. "Nielegalny proceder"
Okrutne znalezisko w gdańskim lesie. "Nielegalny proceder"