Problemy w Olsztynie rozpoczęły się pod koniec czerwca, kiedy doszło do cyberataku na sieć ZDZiT Olsztyn. Atak na infrastrukturę IT, która odpowiada za obsługę pasażerów i płatności za przejazdy komunikacją miejską, przysporzył mieszkańcom wielu problemów. Od tego czasu minęło już kilka tygodni, sytuacja nadal jest daleka od tej sprzed ataku.
Nie działają biletomaty mobilne i stacjonarne, a bilety miesięczne nie są kodowane na Olsztyńskiej Karcie Miejskiej. W trybie specjalnym uruchomiona została sprzedaż biletów miesięcznych w formie papierowej - mówi money.pl rzecznik ZDZiT Michał Koronowski.
Czytaj także: Rosjanie opuszczą Górski Karabach? Erdogan podał datę
Od tego czasu trwa duży kryzys w Olsztynie. Biletów nie ma ani w kioskach, ani sklepach. Wielu pasażerów zmuszonych jest do podróżowania bez biletu, zakładając, że to nie oni są odpowiedzialni za awarię systemu biletowego.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Miasto reaguje na problemy
Jak tłumaczy tko.pl, władze miasta argumentują, że mimo kryzysu związanego z niedostępnością biletów w automatach i wielu punktach sprzedaży, bilety nadal są dostępne.
Czytaj także: To nie zabawa, to wojna. Jakimowicz kompletnie odleciał
ZDZiT sugeruje również możliwość korzystania z aplikacji mobilnej do zakupu biletów. Ta nowoczesna metoda, choć wygodna i bezpieczna, może jednak nie być dostępna dla wszystkich pasażerów. Mówimy tutaj szczególnie o osobach starszych, którzy mogą nie poradzić sobie z nowoczesną technologią.
Rzecznik prasowy ZDZiT, Michał Koronowski podkreśla jednak, że już niedługo wszystko powinno wrócić do normy. W tym tygodniu zapasy papierowych biletów zostaną uzupełnione i będzie można swobodnie korzystać z komunikacji miejskiej.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.