W Bydgoszczy doszło do incydentu, który wywołał burzliwą dyskusję w mediach społecznościowych. Klientka jednej z restauracji postanowiła kupić zupę dla bezdomnego mężczyzny. We wpisie podkreśliła, że był schludnie ubrany i spokojny. Sprawę opisała "Gazeta Pomorska".
Po opłaceniu posiłku obsługa lokalu odmówiła mężczyźnie możliwości spożycia zupy wewnątrz lokalu, tłumacząc to wysokimi standardami restauracji.
Kobieta, która opisała sytuację na lokalnej grupie internetowej, wyraziła swoje oburzenie, podkreślając, że jedynym powodem wyproszenia mężczyzny była jego sytuacja życiowa. Jej post szybko zyskał popularność, a pod nim pojawiło się wiele komentarzy, zarówno krytykujących, jak i broniących restauracji.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Właściciel restauracji wydał oświadczenie, w którym wyjaśnił, że mężczyzna miał już wcześniej zakaz wstępu do lokalu z powodu nieodpowiedniego zachowania. Podkreślono, że decyzja o wyproszeniu była podyktowana troską o komfort i bezpieczeństwo innych gości oraz pracowników.
"W związku z pojawiającymi się spekulacjami, dotyczącymi sytuacji zgłoszonej w naszej restauracji 29 listopada br., zwłaszcza wśród osób, które nie były jej świadkami i prawdopodobnie nigdy u nas nie gościły, informujemy, iż osoba, której sprawa dotyczy, otrzymała od nas już wcześniej zakaz wstępu do lokalu ze względu na notoryczne, rażąco niestosowne zachowania, w tym awantury, groźby pod adresem obsługi, pozostawianie naszej toalety w stanie - łaskawym słowem - wysoce niehigienicznym oraz przebywanie w lokalu pod wyraźnym wpływem alkoholu" - cytuje oświadczenie restauracji "Gazeta Pomorska".
Czytaj także: Gorzka Barbórka na Śląsku. Górnicy o zarobkach i pracy na kopalni. "Wielu ma swego rodzaju PTSD"
Sprawa stała się tematem szerokiej debaty na temat traktowania osób bezdomnych w miejscach publicznych. Wiele osób zwraca uwagę na potrzebę większej empatii i zrozumienia, podczas gdy inni podkreślają konieczność utrzymania porządku i bezpieczeństwa w lokalach gastronomicznych.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.