Nadwaga została zdiagnozowana przez pielęgniarki, które odwiedziły szkołę Lily, aby przebadać dzieci. Pracownice medyczne stwierdziły, że 5-latka ma nadwagę i wystosowały do jej matki list, zalecając, aby dziewczynka przeszła na dietę.
Nadwaga u dzieci. Jemma Fletcher zszokowana diagnozą
Jak podaje Daily Mail, Lily waży 24,6 kilogramów przy wzroście wynoszącym 114,9 centymetrów. W liście wystosowanym do opiekunów dziewczynki zalecono, aby wdrożyli bezpłatny 12-tygodniowy program, który pozwoli dziewczynce schudnąć oraz stać się bardziej aktywną fizycznie.
Przeczytaj także: Nauczycielka udzieliła wywiadu o śmierci. Następnego dnia nie żyła
Jemma Fletcher i pozostali członkowie rodziny Lily uważają, że dziewczynka nie ma nadwagi. Jednocześnie 37-latka podkreśliła, że gdyby na jej miejscu znalazł się rodzic, który wziąłby zalecenia na poważnie, mogłoby to doprowadzać do wpędzenia zdrowego dziecka w kompleksy.
Przeczytaj także: Wykorzystywała 13-latka. Teraz daje korepetycje współwięźniom
Nie ma żadnej nadwagi, jest drobna. Moi bliscy mówili: "nie martw się, to tylko list, wszyscy wiemy, że nie ma nadwagi". (...) A gdyby trafiło na kogoś, kto nie otrzymuje takiego wsparcia, a jednocześnie cierpi z powodu niepokoju i martwi się o swoje dzieci? Ten list mógłby dość łatwo wpędzić go w skrajność – zauważała Jemma Fletcher (Daily Mail).
Jemma Fletcher zaapelowała do przedstawicieli sektora medycznego, aby nie opierali diagnoz wyłącznie na statystykach. 37-latka wytłumaczyła, że waga dziewczynki, wyższa od tej u większości 5-latków, ponieważ Lily jest wysoka jak na swój wiek.
Przeczytaj także: Nauczycielkę zatkało. Tak uczniowie ulżyli jej w żałobie
Wiem, że Lily robi wystarczająco dużo i nie ma nadwagi. Jest wysoka na swój wiek, ale my też jesteśmy wysocy, (...) to kwestia genów. Jest bardzo aktywna i jeździ na rowerze, (...) chciałabym, aby badania były traktowane indywidualne i odnosiły się do poprzednich wyników, a nie tylko były porównywane ze średnią krajową – apelowała Jemma Fletcher (Daily Mail).
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.