Rusza kampania, której przyświeca jeden cel - sprawić, aby nieletni nie mogli kupować e-papierosów. Skala tego zjawiska w Polsce jest niestety ogromna - niemal każdy zna nastolatka, który choć raz w życiu próbował już e-papierosa.
Bardzo często na przerwach w szkole, choć jest to łamaniem regulaminu, uczniowie palą e-papierosy, a także częstują nimi swoich kolegów. Skąd jednak je mają? Najczęściej bez problemu kupili je czy to w pobliskim sklepie z produktami nikotynowymi, czy w centrum handlowym. Obsługa sprzedaje młodym e-papierosy, choćby z powodu podejścia, że te "są mniej szkodliwe, więc dlaczego nie".
Przeczytaj także: Makabryczne odkrycie na osiedlu Tysiąclecia w Katowicach
Akcja #ZEROKOMPROMISÓW, której autorem jest eSmoking World, chce edukować sprzedawców i wyraźnie wyakcentować prawo w Polsce opinii publicznej. Ustawa stanowi, że osobom przed 18. rokiem życia kategorycznie nie wolno sprzedawać wyrobów nikotynowych.
Nie sprzedajemy wyrobów nikotynowych nieletnim - brzmi hasło akcji #ZEROKOMPROMISÓW.
Kampania ma zostać nagłośniona za pomocą mediów społecznościowych, a także mediów tradycyjnych. We wszystkich placówkach, z którymi współpracuje eSmoking World, rozwieszone zostaną informacyjne plakaty.
Przeczytaj także: Białorusini drwią z Łukaszenki. To, co wywieszają w oknach, budzi śmiech
Liczne szkolenia i warsztaty dla chętnych
Na temat kupowania i używania przez nieletnich wyrobów nikotynowych będą odbywały się szkolenia. W ich trakcie sprzedawcy dowiedzą się m.in. o swoich prawach i obowiązkach. Co ciekawe - będą zachęcani do odmówienia sprzedaży e-papierosów nawet osobom dorosłym, o ile będą mieli silne podejrzenia, że dorośli ci udostępnią potem wyroby nikotynowe nieletnim.
Akcja ta jest bardzo pożyteczna, a zdaniem wielu komentatorów może realnie przyczynić się do poprawienia sytuacji związanej z zażywaniem przez nieletnich nikotyny. To bardzo ważne, aby chronić młodzież.
Przeczytaj także: Wybory 2020 w USA. Jest najnowszy sondaż. Ogromna różnica w poparciu