Coraz więcej ludzi decyduje się na wykluczenie mięsa ze swojej diety. Najnowsze dane dowodzą, że niemal połowa Polaków ogranicza spożycie mięsa lub nie je go wcale.
Czytaj także: Przecieki z rządu. Ukryty cel "godzin dla seniorów"
Firmy zauważyły zwiększony popyt na dania bezmięsne. Ci, którzy z niego rezygnują, często szukają zamienników ulubionych potraw. Tak zaczęły coraz większą popularnością cieszyć się wegańskie parówki, kebaby, czy burgery.
Za bezmięsne dania wzięły się również korporacje znane do tej pory głównie z podawania mięsa. Bezmięsne dania można kupić już w KFC, McDonald's, Papa John's czy Max Burgers. Takiego popytu nikt się nie spodziewał.
Rok temu bezmięsnego kurczaka przedstawił KFC. Choć początkowo był to eksperyment, nikt nie spodziewał się tego, że jego sprzedaż będzie 500 proc. większa niż standardowego burgera z mięsem.
Choć na rynku dostępnych jest wiele wegańskich "kurczaków", ten z KFC przebił wszystko. Na rynku dostępny jest od czerwca 2019 roku, a jego sprzedaż wciąż jest na wysokim poziomie.
Czytaj także: Swoim ofiarom zgotował piekło. Sąd nie miał litości
"Kurczak" doczekał się również nagrody. Vegan Foods Awards to coroczne wyróżnienia dla wyjątkowych bezmięsnych produktów. Wygrywają zazwyczaj producenci, którzy skupiają się na wegańskim jedzeniu od lat. Tym razem nagroda trafiła do korporacji, która znana jest przede wszystkim z przygotowywania mięsa.