W pierwszej kolejności, warto się zastanowić, czy sprawę w ZUS musimy załatwić osobiście w placówce, czy wystarczy, że sprawdzimy informację na stronie www.zus.pl, zadzwonimy na infolinię lub skorzystamy z e-wizyty. Wiele spraw możemy załatwić elektronicznie poprzez Platformę Usług Elektronicznych PUE ZUS lub aplikację mobilną mZUS - mówi Marlena Nowicka, rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce.
Jeżeli wizyta w ZUS jest konieczna, bo przykładowo chcemy złożyć wniosek o przyznanie renty z tytułu niezdolności do pracy, do którego dołączamy szereg dokumentów, warto na taką okoliczność wcześniej się umówić.
Wizytę w placówce można umówić z wyprzedzeniem. Klient, który chce załatwić sprawę w ZUS może sam wybrać dogodny termin i godzinę. Zarezerwować wizytę w Zakładzie może na kilka sposobów: za pośrednictwem PUE/eZUS, aplikacji mobilnej mZUS, telefonicznie albo podczas wizyty w ZUS.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Między innymi poznańskie placówki ZUS, I Oddział w Poznaniu, przy ul. Dąbrowskiego 12, Inspektorat, przy ul. Fabrycznej 27/28 oraz II Oddział, przy ul. Starołęckiej 31 przystąpiły do pilotażu nowego modelu obsługi klientów, polegającego na stopniowym przejściu na wizyty rezerwowane.
Dzięki wcześniejszej rezerwacji wizyty, klient ominie ewentualną kolejkę i od razu po przyjściu do placówki, w wybranym czasie, skorzysta z obsługi - przekonuje Marlena Nowicka, rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce.
Rezerwacja elektroniczna
Aby zarezerwować wizytę elektronicznie należy zalogować się na swój profil i wybrać opcję "Rezerwacja wizyty". Następnie należy wskazać jednostkę ZUS, w której chcemy umówić wizytę oraz temat sprawy, która nas interesuje. Po dokonaniu wyboru, na ekranie pojawi się kalendarz oraz dostępne terminy rezerwacji wizyt.
Po przybyciu do ZUS, na biletomacie należy wybrać opcję "Wizyta zarezerwowana" i wprowadzić swój login do PUE/eZUS. Bardziej tradycyjni klienci mogą umówić wizytę telefonicznie.