Przed laty – w czasach dominacji telefonii stacjonarnej i Telekomunikacji Polskiej – różni oszuści często podszywali się pod powszechnie znaną firmę. Celem mistyfikacji było skłonienie nieświadomych klientów do podpisania mniej lub bardziej niekorzystnej umowy z nowym operatorem.
Stary sposób oszustów powrócił w nowym wydaniu. Obecnie rozmowę rozpoczyna automat, który straszy rozmówcę informacją o kończącym się abonamencie. Celem rozmowy jest przekierowanie do konsultanta, który odpowiednio prowadząc konwersację stara się wyłudzić dane osobowe.
Rezultat takich działań może okazać się wyjątkowo przykry. Po uzyskaniu informacji na temat personaliów ofiary, jej PESEL-u i numeru dowodu tożsamości, możliwe jest zaciągnięcie na jej konto np. pożyczek "chwilówek".
Oszuści różnicują przy tym swoje metody. Oferują m.in. darmowe prezentacje proszków do prania, różne cudowne preparaty czy nawet udając firmę windykacyjną. Jak podaje serwis Dobre Programy, niebezpieczne połączenia są często wykonywane z numerów, należących do puli z przedziału 734818150 do 734818190.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.