Pepsi zdecydowało się na wyprodukowanie swojego pierwszego sosu o nazwie "Pepsi Colachup". Zostanie wprowadzony na rynek z okazji 4 lipca, czyli Dnia Niepodległości USA.
Sos z Pepsi
Sos został starannie opracowany we współpracy z Culinary Institute of America — prestiżową szkołą gastronomiczną z Nowego Jorku.
Czytaj także: Kupiła kręconego ziemniaka nad morzem. Lepiej usiądźcie
[Celem było] stworzenie rewolucyjnego, nowego rodzaju przyprawy wzbogaconej nutami karmelu i nutkami cytrusów z Pepsi-Coli - przekazała Jenny Danzi, starszy dyrektor w Pepsi.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Colachup jest złożony z wielu składników, które nadają mu bogaty aromat. Oprócz Pepsi, w sosie znajdują się także wędzone pomidory, cynamon, tymianek, oregano, papryka, cebula i ketchup. Jenny Danzi powiedziała, że sos ma lekko "słodki i cytrusowy" smak. Najlepiej smakuje na hot-dogach.
Niestety międzynarodowi fani Pepsi mogą się mocno rozczarować. Sos z limitowanej edycji będzie dostępny tylko przez jeden dzień na czterech amerykańskich stadionach: Chase Field w Phoenix, Yankee Stadium na Bronksie w Nowym Jorku, Target Field w Minneapolis i Comerica Park w Detroit. Sosu trzeba szukać na specjalnych stoiskach przygotowanych przez Pepsi.
Niewykluczone, że jeśli sos zasmakuje kibicom baseballu, w przyszłości znajdzie się w stałej ofercie. Na razie jednak nie są to potwierdzone plany.
Wypuszczenie sosu na rynek to kontynuacja kampanii reklamowej Pepsi "Better with Pepsi" ("Lepsze z Pepsi"). Ma na celu zepchnięcie Coca-Coli z pierwszego miejsca w rankingach napojów gazowanych. Wojna między tymi dwiema markami trwa od momentu ich założenia, czyli ponad 120 lat.