Heather Pressdee pracowała jako pielęgniarka w Quality Life Services w Butler w stanie Pensylwania. 40-latka, zgodnie z ustaleniami śledczych, dopuściła się następujących przestępstw: zabójstwo, usiłowanie zabójstwa, napaść kwalifikowaną, zaniedbanie osoby wymagającej opieki i lekkomyślne narażenie na niebezpieczeństwo.
Postawione w tej sprawie zarzuty pokazują, że doszło do bezdusznego znęcania się przez zawodową pielęgniarkę nad niezwykle bezbronnymi pacjentami. Jak wskazują zarzuty, były to umyślne i celowe działania, popełnione przez opiekuna, któremu powierzono opiekę nad tymi ofiarami – podkreślał Michelle Henry, prokurator stanu Pensylwania (Fox News).
Przeczytaj także: Głośne morderstwo w USA. Matka chciała ukryć ciało blogerki?
Pielęgniarka zabijała pacjentów. Co nią kierowało?
Ofiary śmiertelne pielęgniarki – wyłącznie mężczyźni – miały 55 i 83, a niedoszła – 73 lata. Wszyscy zaczęli chorować właśnie w okresie, gdy trafili pod opiekę Heather Pressdee. Obaj zamordowani mężczyźni mieszkali w pokojach połączonych jedną łazienką.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Przeczytaj także: Makabryczna zbrodnia w Legnicy. Kobiecie odcięto głowę i ręce. Zatrzymano podejrzanych
Obaj zamordowani mężczyźni trafili do szpitala, gdy doszło u nich do hipoglikemii. Jest to określenie używane na stan, w którym we krwi następuje znaczące, patologiczne obniżenie stężenia glukozy. Prowadzi do śpiączki, nierzadko kończącej się śmiercią. Heather Pressdee podała ofiarom śmiertelne dawki insuliny, w normalnej sytuacji podawanej osobom z cukrzycą – dwie z trzech ofiar nawet na nią nie chorowały.
Przeczytaj także: Szczątki Małgorzaty B. odnalezione. Sprawca wpadł po 16 latach
Do wiadomości publicznej podano przedstawione przez pielęgniarkę określenie. Heather Pressdee twierdziła, że zabiła dwie osoby i usiłowała trzecią, ponieważ bardzo cierpiała, widząc ich zły stan i kiepskie warunki życia. Rzekomo liczyła, że po wstrzyknięciu im insuliny pacjenci zapadną w śpiączkę i spokojnie umrą.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.