Z usług Poczty Polskiej od lat korzystamy praktycznie wszyscy. Logo popularnego dostawcy listów i przesyłek wciąż cieszy się dużym zaufaniem, a tym samym usypia czujność klientów. Ten fakt postanowili wykorzystać oszuści internetowi podszywając się właśnie pod Pocztę Polską.
Nowa kampania phishingowa głownie rozprzestrzenia się w mediach społecznościowych. Użytkownicy mogą trafić w niej na informację, że przedmioty z nieodebranych przesyłek dostarczanych przez Pocztę Polską można kupić online.
Ostatnimi czasy pojawiły się także fałszywe reklamy na portalach społecznościowych wraz z linkami do domen, gdzie rzekomo prowadzona jest po okazyjnych cenach sprzedaż nieodebranych przez adresatów przesyłek, nadanych Pocztą Polską. Spółka nie prowadzi tego typu działalności, a kliknięcie w odnośnik na takiej stronie może poskutkować ściągnięciem złośliwego oprogramowania lub próbą wyłudzenia danych czy środków pieniężnych - ostrzega Poczta Polska w specjalnym komunikacie.
A Daniel Witowski, rzecznik Poczty Polskiej w rozmowie z Gazetą Pomorską zaznacza, że zanim klikniemy w podejrzany odnośnik, upewnijmy się, że nie budzi on naszych podejrzeń i zastrzeżeń – zarówno co do formy, jak i treści.
Czytaj także: Podejrzany SMS, dziwny link? Oto najczęstsze sposoby atakowania smartfonów w Polsce. Zobacz, co ci grozi
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Pamiętajmy także, że Poczta nigdy nie prosi o dosłanie pieniędzy czy danych osobowych przez wiadomości elektroniczne – dodaje.
W przypadku otrzymania wiadomości email czy sms, zawierających linki wskazujące na oszustwo, szczególnie te łudząco przypominające adres jedynej oficjalnej domeny Poczty Polskiej, należy poinformować zespół do spraw cyberbezpieczeństwa Poczty Polskiej pod adresem: incydent@poczta-polska.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.