Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

pogoda
Warszawa
Anna Jankowska | 

Dlaczego Polacy wybrali Andrzeja Dudę? To mogło przesądzić o wyniku [BADANIE]

672

Czym kierowali się Polacy, głosując na Dudę lub Trzaskowskiego? Których wyborców popchnęła do urn niechęć do jednego z kandydatów? I w ilu polskich domach przed II turą wybuchały kłótnie o politykę? Na te i kilka innych pytań Polacy odpowiedzieli w badaniu na panelu Ariadna dla Wirtualnej Polski.

Dlaczego Polacy wybrali Andrzeja Dudę? To mogło przesądzić o wyniku [BADANIE]
Polacy o wyborach prezydenckich. To mogło przesądzić o wyniku (PAP, Łukasz Gągulski)

Niechęć do Andrzeja Dudy zmobilizowała elektorat Rafała Trzaskowskiego. Aż 57 proc. wyborców kandydata KO głosowało na niego głównie po to, żeby nie dopuścić do drugiej kadencji obecnie urzędującego prezydenta. Tylko 27 proc. wyborców Trzaskowskiego wskazało program kandydata jako główny czynnik wyboru.

Ariadna
Niechęć do Andrzeja Dudy zmobilizowała elektorat Rafała Trzaskowskiego.

Andrzej Duda pozostanie prezydentem RP. Jak głosowali jego wyborcy?

Wygląda na to, że ci Polacy, którzy zdecydowali się głosować na obecnie urzędującego prezydenta, znacznie częściej robili to ze względu na jego program niż z niechęci do kontrkandydata. W przypadku elektoratu Andrzeja Dudy widać więc odwrotną proporcję, od tej wyraźnie zauważalnej wśród popierających Rafała Trzaskowskiego. 54 proc. wyborców zagłosowało za drugą kadencją prezydenta z powodu jego programu, zaś 25 proc. z powodu niechęci do Rafała Trzaskowskiego.

Rekordowa frekwencja. Polacy świadomi wagi swoich wyborów

Z badania przeprowadzonego na panelu Ariadna wynika, że aż 60 proc. wszystkich Polaków uważa wybory prezydenckie za wydarzenie, które będzie miało istotny wpływ na ich życie.

Ariadna
Rekordowa frekwencja. Polacy świadomi wagi swoich wyborów

Jak łatwo przewidzieć najsilniejsze emocje temat wzbudza w głosujących: 75 proc. wyborców każdego z kandydatów uznało niedzielne głosowanie za ważne wydarzenie w swoim życiu. To niewątpliwie jedna z przyczyn 68,18-procentowej frekwencji, rekordowej dla wyborów w Polsce w XXI wieku. Polaków nie zatrzymał w domach ani sezon wakacyjny, ani pandemia koronawirusa.

Wybory 2020. Polacy głosowali "rodzinnie"

Co ciekawe, większość (63 proc.) głosujących wybrała tego kandydata, co ich najbliższa rodzina. Mało kto (23 proc. badanych) doświadczył kłótni z najbliższymi na temat wyboru prezydenta, a jeszcze mniejsza część wyborców (12 proc.) odczuwała presję ze strony rodziny w kwestii popierania konkretnego kandydata w II turze. Wygląda więc na to, że w podstawowej komórce społecznej, jaką jest rodzina, Polacy w większości nie różnią się poglądami.

Jak podała Państwowa Komisja Wyborcza w trakcie poniedziałkowej konferencji, Andrzej Duda ostatecznie zdobył 51,3 proc. głosów, a Rafał Trzaskowski – 48,97 proc. Na pierwszego kandydata głosowało 10 440 648 wyborców, a wspieranego przez KO – 10 018 263.

Ariadna
Wybory 2020. Polacy głosowali "rodzinnie"

Nota metodologiczna:

Badanie dla Wirtualnej Polski na panelu Ariadna. Próba ogólnopolska licząca N=1081 osób w wieku od 18 lat wzwyż. Struktura próby dobrana wg reprezentacji w populacji dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Metoda: CAWI.

Termin realizacji: 10 – 11 lipca 2020 roku.

Zobacz także: Zobacz też: Repolonizacja mediów. Bortniczuk: Diabeł tkwi w szczegółach
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Wyniki Lotto 30.03.2025 – losowania Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Lasy w ogniu. Znaleźli współwinowajcę. Kto by się spodziewał
"Myślałam, że umrę". Nauczycielka opisuje, co się dzieje w Mjanmie
Detektoryści w akcji. Znaleźli skarb z epoki brązu
Szli plażą. Nagle coś "zadzwoniło". Ten okaz ma prawie 3 tys. lat
Mateusz zginął w Belgii. Rodzina 30-latka przeżywa kolejną tragedię
Turystyczna sensacja. Na jeziorze pojawił się gigantyczny otwór
Trzęsienie ziemi w Bangkoku. Kobieta rodziła w trakcie wstrząsów
Filip zginął w wypadku w Chełmie. Szkoła: "Ogromna strata"
Pierwsza taka rakieta w Europie. Spectrum wystartowała z Norwegii
Niższe ceny kuszą. Polacy coraz częściej planują wakacje z wyprzedzeniem
Krokodyl zabił mężczyznę. Potem dryfował z jego ciałem
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić