W czwartek, 2 stycznia w godzinach porannych z tajskiego Krabi do Warszawy miał wylecieć samolot linii LOT z polskimi turystami na pokładzie. Pasażerowie tego dnia spędzili ok. 12 godzin na lotnisku, by dowiedzieć się, że tego dnia maszyna nie wystartuje z powodu awarii.
Wśród turystów panuje złość. Nikt nie wie, kiedy uda się wrócić do Polski. Biuro Itaka poinformowało jedynie, że informacja zostanie podana w godzinach wieczornych 3 stycznia. Przewoźnik zapewnił zakwaterowanie w hotelu oddalonym o 3 godziny od lotniska. Czas mijał, zbliżała się wspomniana pora, a informacji nie było.
Mieliśmy bardzo długą podróż do hotelu, spędziliśmy 12 godzin na lotnisku, nie mamy informacji o wylocie. Czekamy kolejną dobę. Nic nie wiemy - mówi w rozmowie z o2.pl Pani Katarzyna, jedna z pasażerek opóźnionego lotu. - Do jedzenia podano nam sok w kartonie, croissant z szynką i serem oraz muffinkę.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nasza rozmówczyni dodaje, że opóźniony lot sprawił mnóstwo kłopotów pasażerom. Ona sama powinna być już w pracy, a ponadto czeka na nią stęsknione dziecko. Inni również mają obowiązki w Polsce.
Czytaj więcej: "Bałam się o swoje życie". Była na pokładzie samolotu
Jak przekazuje nasza rozmówczyni, turyści z Polski trafili do czterogwiazdkowego hotelu. Mają do dyspozycji basen.
Nasza opinia jest taka, że przewoźnik się postarał, jeśli chodzi o zapewnienie tymczasowego pobytu. Najgorsze jest to, że nie mamy żadnych informacji - kończy turystka.
Czytaj więcej: Skandal na pokładzie. LOT wysłał przeprosiny. "Ani słowa"
Do przewoźnika LOT wysłaliśmy pytania w sprawie awarii i możliwego powrotu Polaków z Tajlandii.
"Opóźnienie rejsu LO6282, który miał odlecieć z lotniska w Krabi w kierunku Warszawy, wynika z przyczyn technicznych oraz konieczności oczekiwania na dostarczenie niezbędnej części zamiennej. Powrót pasażerów do Polski zaplanowano na 4 stycznia, w godzinach popołudniowych. Na cały okres oczekiwania pasażerom został zapewniony hotel oraz wyżywienie" - czytamy w odpowiedzi.