Z badania przeprowadzonego przez SW Research wynika, że w 2025 r. aż 53 proc. Polaków planuje wyjazd na ferie. To niemal dwukrotnie więcej niż w roku ubiegłym, kiedy to chęć wyjazdu deklarowało 30 proc. respondentów. Jednakże, aż 72 proc. z nich zamierza ograniczyć wydatki, wybierając tańsze opcje zakwaterowania i mniej popularne miejsca - informuje Polska Agencja Prasowa.
Wśród osób planujących ferie, 43 proc. spędzi je z rodziną i dziećmi, a 42 proc. z partnerem lub partnerką. Co piąty badany (18 proc.) wyjedzie z przyjaciółmi, a 10 proc. zdecyduje się na samotny wyjazd. Dzieci na obóz wyśle jedynie 5 proc. Polaków. Najpopularniejszym środkiem transportu będzie samochód, który wybierze 65 proc. ankietowanych, podczas gdy 21 proc. zdecyduje się na pociąg, a 18 proc. na samolot.
Spośród planujących wyjazd, 58 proc. zamierza zorganizować go samodzielnie w Polsce, a 12 proc. wyjedzie za granicę na własną rękę. 20 proc. skorzysta z usług biura podróży, z czego 11 proc. wybierze się za granicę, a 9 proc. pozostanie w kraju. Wzrost kosztów wypoczynku jest zauważalny, co wpływa na decyzje finansowe Polaków. 42 proc. badanych planuje wydać na ferie między 1500 a 3000 zł na osobę, co stanowi wzrost w porównaniu do lat ubiegłych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Podczas ferii Polacy najchętniej będą uprawiać piesze wędrówki (48 proc.) oraz zwiedzać zabytki (46 proc.). Co trzeci ankietowany planuje jazdę na nartach, a co piąty na łyżwach. Oszczędności będą dotyczyć głównie standardu zakwaterowania (30 proc.) oraz wyboru mniej popularnych lokalizacji (23 proc.). Co piąty badany planuje zmniejszyć wydatki na ubrania i sprzęt sportowy, a 19 proc. na wyżywienie.
Czytaj więcej: Zaginął 25 lat temu. Znaleziono jego szczątki
Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI przez SW Research w dniach 12-19 grudnia 2024 r. na próbie 1042 osób w wieku 18 lat i więcej. Wyniki te pokazują, że mimo wzrostu liczby planowanych wyjazdów, Polacy starają się dostosować swoje plany do rosnących kosztów życia. Ubezpieczenie na ferie planuje zakupić 71 proc. badanych, co również jest wzrostem w porównaniu do lat ubiegłych.
Czytaj więcej: Protest ws. budowy centrum Lidla. Sąd uchylił decyzję
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.