Pan Dariusz przy okazji wizyty w Kauflandzie zważył trzy opakowania borówek. Na opakowaniu pojawiła się informacja, że mieści się w nim 500 g owoców. Waga tymczasem pokazała inne wartości: 0,394 kg, 0,446 kg oraz 0,458 kg.
Gdzieś te nasze boróweczki uciekają - skomentował podczas realizacji nagrania.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Do filmiku załączył opis. "Czy kiedykolwiek zdarzyło Wam się kupić borówki i zauważyć, że opakowanie jest nieszczelne lub niedopakowane?" - zapytał.
Niestety, to nie jest przypadek! Trzy różne pudełka, które ostatnio wziąłem, wszystkie miały niedowagę. Czy to przypadkowy błąd, czy może coś więcej? - kontynuował internauta.
Później wyraźnie zaznaczył, że "Kaufland powinien dbać o prawidłowość sprzedawanego towaru, ale wygląda na to, że trzeba być ostrożnym". "Może to tylko niedopatrzenie, ale warto sprawdzać wagę produktów, by nie dać się zaskoczyć" - spostrzegł.
Zastanówcie się dwa razy, zanim wrzucicie borówki do koszyka! Następnym razem bądźcie czujni, sprawdzajcie wagę produktów i nie dajcie się oszukać! Może warto poszukać borówek w innym opakowaniu lub nawet w innym sklepie? Nie dajcie się naciągać! Sprawdzajcie dokładnie swoje zakupy! - podsumował.
Internauta oburzony. Kaufland odpowiada
O stanowisko w tej sprawie poprosiliśmy sieć Kaufland. Poniżej wiadomość, którą otrzymaliśmy z biura prasowego.
W sieci Kaufland wagę towaru weryfikujemy podczas jego przyjęcia w magazynie centralnym. Dzięki temu mamy pewność, że w opakowaniach znajduje się właściwa ilość towaru - w tym przypadku borówek. Może się jednak zdarzyć, że w trakcie transportu lub w sklepie opakowanie, które jest wrażliwe, otworzy się, co może spowodować ubytek towaru. W takich przypadkach klient może zareklamować produkt, zgłaszając się bezpośrednio do Punktu Informacji Klienta w sklepie lub do Centrum Obsługi Klienta pod bezpłatnym numerem telefonu 800 300 062 lub za pośrednictwem formularza kontaktowego: https://www.kaufland.pl/dla-klienta/kontakt.html
Mateusz Domański, dziennikarz o2.pl