Coraz głośniej mówi się o kombinatorstwie i haniebnych praktykach jakie wykorzystują koncerny spożywcze aby oszukiwać w sklepach swoich klientów. Jednym z coraz popularniejszych zjawisk tego typu jest tzw. "downsizing".
Praktyka polegająca na zmniejszaniu gramatury opakowania produktu, przy jednoczesnym utrzymaniu jego wcześniejszej ceny, jaką klient płacił za większe opakowanie staje się coraz powszechniejsza.
O tego typu działaniach regularnie informuje znana dziennikarka zajmująca się tematyką żywienia - Katarzyna Bosacka. Niedawno blogerka wytropiła, że nawet tak podstawowy produkt jakim jest mąka, od zawsze sprzedawana w kilogramowych opakowaniach, w przypadku jednej z marek zmniejszył swoją objętość.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Tym razem "downsizingu" doświadczył na swojej skórze lider partii Razem, Adrian Zandberg. Odkrycie tak mocno rozjuszyło polityka, że nagrał o nim film.
To jest kolejny trik, którego korporacje używają, żeby wycisnąć więcej pieniędzy z waszych kieszeni. Nazywają to bardzo ładnie "downsizing". Ja nazwałbym to prościej "robieniem ludzi w..." - grzmi Zandberg w swoim filmiku.
Polityk zapowiada, że wniosek o tego typu nieuczciwych praktykach korporacyjnych złoży do UOKiK. W komentarzach sekundują mu równie poruszeni sprawą internauci. Niektórzy zauważają jednak, że zamiast się dziwić warto sprawdzać cenę produktu za litr lub kilogram.
Nie każdy ma tyle czasu i motywacji, żeby za każdym razem sprawdzać czy kostka masła ma wciąż 200 gramów - zauważa jednak jeden z komentujących.