Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
oprac. Anna Wajs-Wiejacka | 

Posłanka oburzona paragonem z Biedronki. Zapowiada działania

110

O paragonach Biedronki znów zrobiło się głośno. Uwagę internautów przykuł tym razem voucher, który gwarantuje zniżkę przy zakupie piwa. Posłanka Koalicji Obywatelskiej żąda reakcji ze strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta i zapowiada możliwe kroki.

Posłanka oburzona paragonem z Biedronki. Zapowiada działania
Posłanka Monika Rosa oburzona paragonem z Biedronki (Facebook, Twitter)

O paragonach z Biedronki znowu zrobiło się głośno. Tym razem w sieci zawrzało nie z powodu ich długości, ale tego, co się na nim znalazło. Posłanka Koalicji Obywatelskiej Monika Rosa udostępniła w mediach społecznościowych zdjęcie paragonu z Biedronki, na którym widnieje voucher na kwotę 20 zł "do wykorzystania przy jednorazowym zakupie piwa w puszkach o pojemności 550 ml za minimum 60 zł" w pierwszy poniedziałek grudnia.

To wygląda na "obchodzenie" prawa i promocję alkoholu także wobec dzieci i młodzieży - zaczęła swój wpis na portalu X Monika Rosa.

Polityczka wyraziła oczekiwanie, że sprawą zajmie się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Rozważa także zgłoszenie sprawy do prokuratury. "Ta sytuacja pokazuje, jak bardzo potrzebujemy standardów ochrony dziecka dla sektora gospodarczego. Potrzebujemy zmian w ustawie o wychowaniu w trzeźwości" - wylicza Rosa. "Z pewnością tematem promocji alko wobec osób małoletnich zajmiemy się także na Komisji ds. Dzieci i Młodzieży" - dodała posłanka.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Tłit - Krzysztof Brejza

Reklama alkoholu — co mówią przepisy?

Reklamowanie wyrobów alkoholowych regulują zapisy ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. W praktyce, na mocy obowiązującego prawa niedopuszczalne jest reklamowanie wyrobów alkoholowych. Wyjątkiem od tej reguły jest piwo, którego reklama dozwolona jest w ściśle określonych warunkach.

Trwa ładowanie wpisu:twitter

Jak możemy przeczytać na stronie rpms.pl, reklama piwa jest dopuszczalna jeśli nie jest kierowana do osób małoletnich i nie występują w niej osoby niepełnoletnie. Reklama piwa nie może łączyć spożywania trunku z kierowaniem pojazdami, czy uprawianiem aktywności fizycznej. Niedozwolone jest także wskazywanie w reklamie piwa, że ma ono właściwości prozdrowotne, uspokaja, czy pomaga rozwiązywać konflikty.

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Malowali swastyki na banerach wyborczych. Szuka ich policja
Wpadł do szamba. Nie żyje młody mężczyzna
Przyłapany na obwodnicy Trójmiasta. Nagranie niesie się po sieci
Akcja na Jaszczurówce. Wolontariusze pomagają żabom pokonać ulicę
Zwłoki na poddaszu. Tragedia w Płocku
Groza w Wiedniu. Natychmiast przerwali transmisje
Kreml o rozmowach z USA. Pozostanie tajemnicą
Smutny widok w polskich lasach. Problem narasta wiosną
Papież mógł umrzeć. Poruszająca relacja lekarza
Rosjanin pokazał nagranie. Odwiedzili go żołnierze Putina
Znany adwokat stracił dom i auto. Kolejny pożar w Szczecinie
USA intensyfikują ataki na Huti. ISW podaje liczby i ostrzega
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić