Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
oprac. Anna Wajs-Wiejacka | 

Posłanka oburzona paragonem z Biedronki. Zapowiada działania

14

O paragonach Biedronki znów zrobiło się głośno. Uwagę internautów przykuł tym razem voucher, który gwarantuje zniżkę przy zakupie piwa. Posłanka Koalicji Obywatelskiej żąda reakcji ze strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta i zapowiada możliwe kroki.

Posłanka oburzona paragonem z Biedronki. Zapowiada działania
Posłanka Monika Rosa oburzona paragonem z Biedronki (Facebook, Twitter)

O paragonach z Biedronki znowu zrobiło się głośno. Tym razem w sieci zawrzało nie z powodu ich długości, ale tego, co się na nim znalazło. Posłanka Koalicji Obywatelskiej Monika Rosa udostępniła w mediach społecznościowych zdjęcie paragonu z Biedronki, na którym widnieje voucher na kwotę 20 zł "do wykorzystania przy jednorazowym zakupie piwa w puszkach o pojemności 550 ml za minimum 60 zł" w pierwszy poniedziałek grudnia.

To wygląda na "obchodzenie" prawa i promocję alkoholu także wobec dzieci i młodzieży - zaczęła swój wpis na portalu X Monika Rosa.

Polityczka wyraziła oczekiwanie, że sprawą zajmie się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Rozważa także zgłoszenie sprawy do prokuratury. "Ta sytuacja pokazuje, jak bardzo potrzebujemy standardów ochrony dziecka dla sektora gospodarczego. Potrzebujemy zmian w ustawie o wychowaniu w trzeźwości" - wylicza Rosa. "Z pewnością tematem promocji alko wobec osób małoletnich zajmiemy się także na Komisji ds. Dzieci i Młodzieży" - dodała posłanka.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Tłit - Krzysztof Brejza

Reklama alkoholu — co mówią przepisy?

Reklamowanie wyrobów alkoholowych regulują zapisy ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. W praktyce, na mocy obowiązującego prawa niedopuszczalne jest reklamowanie wyrobów alkoholowych. Wyjątkiem od tej reguły jest piwo, którego reklama dozwolona jest w ściśle określonych warunkach.

Trwa ładowanie wpisu:twitter

Jak możemy przeczytać na stronie rpms.pl, reklama piwa jest dopuszczalna jeśli nie jest kierowana do osób małoletnich i nie występują w niej osoby niepełnoletnie. Reklama piwa nie może łączyć spożywania trunku z kierowaniem pojazdami, czy uprawianiem aktywności fizycznej. Niedozwolone jest także wskazywanie w reklamie piwa, że ma ono właściwości prozdrowotne, uspokaja, czy pomaga rozwiązywać konflikty.

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Wpadł do wykopu i nabił się na zbrojenie. Dramatyczny wypadek w Tarnowie
Odszedł Czesław Kur. Dwukrotny medalista mistrzostw Europy
Ofensywa dżihadystów w Syrii. Zdobyli już 40 miejscowości
Zaatakował Igę Świątek. Krótki komentarz skandalisty
Tego się nie zapomina? Ronaldinho ma 44 lata i robi takie rzeczy
Lecieli do Polski. Zdradzili szczegóły koszmarnego lotu
Śmierć słoni w Afryce. Powodem zmiany klimatyczne
Rafał Trzaskowski ostro o Ostatnim Pokoleniu. "Szkodzą sprawie"
Wycięli drzewa w Puszczy Białowieskiej. Sprawa trafi do prokuratury?
Rosjanin zatrzymany na Okęciu. Był poszukiwany przez niemiecki wymiar sprawiedliwości
Ostrzeżenie szefa MI6: Zwycięstwo Putina na Ukrainie zagrozi Europie
Zgubili zwłoki zaginionego mężczyzny? "W filmach nie widziałam takiej sytuacji"
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić