Pieskow przyznał, że potencjalne problemy z tankowaniem prezydenckiego samolotu mogą mieć wpływ na decyzje o zagranicznych wizytach Putina.
Wynika to z tego, że nawet w państwach sprzyjających Kremlowi firmy zajmujące się tankowaniem paliwa lotniczego często nie należą do danego kraju.
Oczywiście wizyty głowy państwa są przeprowadzane w sposób jak najbardziej staranny i uzyskuje się wszystkie niezbędne gwarancje. Jeśli pojawią się oczywiście pytania, może to stać się powodem do kontaktów na innym szczeblu – powiedział Pieskow, cytowany przez The Moscow Times.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kłopoty rosyjskich dyplomatów i prezydenta
O tym, jak trudnym zadaniem jest obecne podróżowanie pod szyldem rosyjskiej dyplomacji, przekonał się w 2023 roku Sergiej Ławrow. Minister spraw zagranicznych był wówczas jednym z reprezentantów Rosji na spotkaniu BRICS w RPA. To właśnie wtedy po raz pierwszy pojawił się problem z tankowaniem.
Jak się bowiem okazało, wszystkie tamtejsze firmy umożliwiające zatankowanie samolotu znajdowały się w częściowym posiadaniu krajów, które nałożyły sankcję na Rosję i nie wyraziły zgody na tankowanie. Podobne trudności miały miejsce na spotkaniu BRICS w Brazylii, po którym Sjergiej Ławrow musiał skorzystać z samolotu kolegi Mauro Vieiry.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.