Na profilu Spotted: ZTM Metropolia na Facebooku pasażerowie dzielą się swoimi przemyśleniami na temat funkcjonowania komunikacji publicznej na Górnym Śląsku i w Zagłębiu. Nie wszystkie jej aspekty są zadowalające, co pokazuje post jednej z pasażerek, która jechała autobusem 127 w poniedziałek (6 stycznia) około godz. 10.00 w Bytomiu. Kobieta opisała zachowanie kierowcy, który prowadząc pojazd, miał przeglądać TikToka na telefonie.
"I pyk tiktokczek na dwupasmówce 127, boczny 403. Dziś rano Bytom 10:02. Długo myślałam, czy o tym napisać aż w końcu wiele osób przekonało mnie, że powinnam to zrobić, bo jakby nie było jest odpowiedzialny za życie ludzkie. Dlaczego nie zwróciłam uwagi? Bo wiem jak się to kończy. Albo zostałabym wyproszona, albo wyśmiana, albo zlekceważona" - napisała kobieta.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W komentarzach zawrzało. Jedni są oburzeni faktem, że kobieta opublikowała fotografie i nagłośniła sprawę. Inni zwracają uwagę, że priorytetem jest bezpieczeństwo pasażerów.
"To jest chore, jak można prowadzić autobus i przeglądać telefon, brak odpowiedzialności i brak słów" - grzmi pani Barbara.
"Konfidenci na każdym rogu" - pisali niektórzy o wpisie pasażerki.
Kierowca autobusu oglądał TikToka podczas jazdy. ZTM komentuje
Zapytaliśmy przedstawicieli Zarządu Transportu Metropolitalnego, co sądzą o tej sprawie. - To przykład braku odpowiedzialności - mówi wprost o działaniach kierowcy Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy ZTM Metropolii.
Bezpieczeństwo pasażerów jest dla nas sprawą priorytetową, dlatego jako organizator komunikacji miejskiej potępiamy takie zachowanie. W takich przypadkach – i nie inaczej jest w tej sytuacji – wszczynamy postępowanie wyjaśniające względem operatora danej linii i zatrudnianego przez niego kierowcy - przekazał nam Michał Wawrzaszek.
Jak dodał, konsekwencje wobec kierowcy może wyciągnąć jego pracodawca, czyli przewoźnik, który odpowiada za realizację kursów na danej linii.
My, jako organizator komunikacji miejskiej, po zakończeniu postępowania wyjaśniającego będziemy mogli wyciągnąć konsekwencje finansowe względem przewoźnika. ZTM nie zatrudnia ani jednego kierowcy - dodał rzecznik.
Jak powinien zachować się pasażer? "Zgłosić policji"
Media społecznościowe stały się niestety w ostatnich latach polem do rozgrywania wszelkich spraw, od prywatnych po bardziej publiczne. Zanim pewne wydarzenia i incydenty zostają zgłoszone do odpowiednich służb lub instytucji, często informacje, nagrania i zdjęcia je prezentujące trafiają wcześniej do opinii publicznej. Zapytaliśmy rzecznika ZTM, jak powinien prawidłowo zachować się pasażer, który widzi nieprawidłowości w poczynaniach kierowcy.
Pasażerowie, jeśli są świadkami nieodpowiedniego zachowania kierowcy, powinni zwrócić mu uwagę lub zgłosić to do nas, np. na infolinię lub mailowo. Jeżeli kierowca łamie przepisy ruchu drogowego, to podróżni mogą to również zgłosić policji. Podjęcie takiego działania to wyraz obywatelskiej postawy - powiedział wprost rzecznik ZTM.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.