Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Reklamowali piwo, Bosacka nie wytrzymała. "Takiej promocji w moim długim życiu nie widziałam"

210

Katarzyna Bosacka od dawna tropi nieuczciwych producentów żywności i sklepy żerujące na niewiedzy lub naiwności klientów. Tym razem dostało się sieci Biedronka za promocję piwa. Blogerka reklamą alkoholu postanowiła zainteresować także Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom. Mamy komentarz dyrektora działu prawnego sieci.

Reklamowali piwo, Bosacka nie wytrzymała. "Takiej promocji w moim długim życiu nie widziałam"
Bosacka uderza w popularną sieć sklepów spożywczych (AKPA, Facebook)

"Takiej promocji na napoje rozweselające w długim życiu moim nie widziałam" - grzmi w swoim poście dziennikarka Katarzyna Bosacka i załącza skriny z najnowszej gazetki promocyjnej wydawanej przez popularną sieć.

Na zdjęciu widać czteropaki tanich piw popularnych w Polsce marek. Sieć zachęca do ich zakupu, solennie nagradzając klientów decydujących się na hurtowe ilości trunku. Za 12 puszek zakupionego alkoholu, kolejne 12 klienci dostają w gratisie.

Ej, Biedronka zdaje się, że w Polsce obowiązuje zakaz promocji alkoholu? - zaczepnie pyta w swoim poście dziennikarka oznaczając w komentarzu Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom i dodaje: - Może zajęlibyście się promocją warzyw i owoców? Kupisz 12 jabłek lub marchewek, 12 dostaniesz gratis.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Katarzyna Bosacka ostrzega przed majówką: "Nie należy zbyt długo grillować mięsa"

"Jaki naród, takie promocje" pisze ktoś pod postem. A inna z osób zauważa, że zbliża się przecież majówka i tego typu promocja nie powinna nikogo dziwić.

To bardzo powtarzalna w dyskontach oferta i jak każda tego typu reklama trafia do tych, których to interesuje. Jeszcze nie słyszałam o przypadku, żeby ktoś się nie nawalił, bo usłyszał, że alko nie można promować - dodaje jedna z internautek.

Jak na zarzuty popularnej blogerki zareagowali przedstawiciele sieci Biedronka?

Sieć Biedronka zawsze stosuje się do obowiązujących w Polsce przepisów prawa. Co do zasady reklama piwa stanowi wyjątek ustawowy od zakazu reklamy alkoholu, jest zatem dozwolona z zachowaniem określonych wymagań. Materiały reklamowe Biedronki poddawane są kontroli pod kątem prawnym i spełniają niezbędne wymogi zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi - komentuje dla o2.pl Dominik Wolski, dyrektor działu prawnego sieci Biedronka.
Autor: BBI
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Trzaskowski: Na spotkania w prekampanii jeżdżę prywatnym samochodem, urlopu nie planuję
PiS ogłosi swojego kandydata na prezydenta. Wiadomo już gdzie
Skrajnie osłabiony senior w Gdańsku. Jej reakcja uratowała życie 71-latka
Estonia. Tysiące niewybuchów na poligonie wojsk NATO
Łatwiejszy dostęp do pomocy psychologicznej dla nastolatków? "Zmiany od dawna oczekiwane"
Wywieźli ponad 600 opon. Smutny widok. "Las to nie wulkanizacja"
Groźny wypadek w Piotrkowie. Samochód wjechał w przystanek
Skandaliczna interwencja w Gdańsku. "Nie jestem zwykłym psem"
"Straszna tragedia". Szkoła żegna 14-letnią Natalię
Banan i kawałek taśmy klejącej. Kontrowersyjne dzieło sprzedane za miliony
Lewandowski nigdy nie był tak szczery. Otrzymał ważny telefon
Sukces astronomów. Uchwycili umierającą gwiazdę spoza Drogi Mlecznej
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić