Robotnicy drążyli tunel kolejowy w Łodzi. Katastrofa była o krok

34

W trakcie drążenia tunelu kolejowego w Łodzi, doszło do zapadnięcia podłogi w budynku przy ulicy 1 maja. O sprawie poinformowało PKP Polskie Linie Kolejowe, w wyniku wypadku na szczęście nikt nie ucierpiał. Teraz kolejarze muszą oszacować, jak duże są straty i jak zabezpieczyć budynek.

Robotnicy drążyli tunel kolejowy w Łodzi. Katastrofa była o krok
Dworzec Łódź Fabryczna (Wikimedia Commons)

W piątkowy wieczór PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały o incydencie, do którego doszło podczas prac realizowanych przez tarczę drążącą TBM "Katarzyna" na działce przy ul. 1 maja 23.

W jednym z pomieszczeń na parterze budynku zapadła się podłoga. Na szczęście, nikomu nic się nie stało. W lokalu nikt nie przebywał, gdyż mieszkańcy już wcześniej zostali przeniesieni do lokali zastępczych.

Podczas prac TBM Katarzyna przy drążeniu tunelu w Łodzi pod ulicą 1 maja 23, w oficynie przy budynku stwierdzono zapadnięcie podłogi w jednym z pomieszczeń na parterze – przekazała PAP Anna Znajewska-Pawluk z PKP PLK SA.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "To dalej polityka, a nie biznes". Ekspert o zamieszaniu wokół podwyżki cen biletów PKP Intercity

Na miejscu zapadliska podjęto natychmiastowe działania zabezpieczające. W ramach procedury związanej z budową tunelu pod Łodzią, budynek był wcześniej ewakuowany, a jego mieszkańcy tymczasowo przeniesieni. Jak się okazało, to była świetna decyzja. Teraz jednak nie wiadomo, czy ludzie wrócą do swoich mieszkań.

Wykonawca, pozostając z nimi w kontakcie, będzie informował o dalszych krokach. Z mieszkańcem wskazanego lokalu przeprowadzono szczegółową konsultację. Kolejne decyzje będą podejmowane po dalszej analizie stanu technicznego - zapewniają Polskie Koleje Państwowe.
Trwa ładowanie wpisu:facebook

Tunel, który jest obecnie w budowie, połączy stację Łódź Fabryczna z dwoma innymi stacjami: Łódź Kaliska i Żabieniec. Jego celem jest skrócenie czasu przejazdów pociągów między Warszawą a Poznaniem oraz Wrocławiem.

Projekt ten przewiduje stworzenie 7,5-kilometrowego tunelu, który będzie się składał z dwóch odcinków: dwutorowego i czterech jednotorowych. Główne prace drążenia prowadzone są przez dwie tarcze – "Katarzynę" i "Faustynę".

Zgodnie z obowiązującym harmonogramem, zakończenie budowy tunelu jest planowane na czerwiec przyszłego roku. Po niezbędnych testach i odbiorach technicznych, pierwsze pociągi mają przejechać nowym tunelem pod Łodzią w grudniu 2026 roku.

Autor: BBI
Źródło:PAP
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.

Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić