Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Robotnicy drążyli tunel kolejowy w Łodzi. Katastrofa była o krok

34

W trakcie drążenia tunelu kolejowego w Łodzi, doszło do zapadnięcia podłogi w budynku przy ulicy 1 maja. O sprawie poinformowało PKP Polskie Linie Kolejowe, w wyniku wypadku na szczęście nikt nie ucierpiał. Teraz kolejarze muszą oszacować, jak duże są straty i jak zabezpieczyć budynek.

Robotnicy drążyli tunel kolejowy w Łodzi. Katastrofa była o krok
Dworzec Łódź Fabryczna (Wikimedia Commons)

W piątkowy wieczór PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały o incydencie, do którego doszło podczas prac realizowanych przez tarczę drążącą TBM "Katarzyna" na działce przy ul. 1 maja 23.

W jednym z pomieszczeń na parterze budynku zapadła się podłoga. Na szczęście, nikomu nic się nie stało. W lokalu nikt nie przebywał, gdyż mieszkańcy już wcześniej zostali przeniesieni do lokali zastępczych.

Podczas prac TBM Katarzyna przy drążeniu tunelu w Łodzi pod ulicą 1 maja 23, w oficynie przy budynku stwierdzono zapadnięcie podłogi w jednym z pomieszczeń na parterze – przekazała PAP Anna Znajewska-Pawluk z PKP PLK SA.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "To dalej polityka, a nie biznes". Ekspert o zamieszaniu wokół podwyżki cen biletów PKP Intercity

Na miejscu zapadliska podjęto natychmiastowe działania zabezpieczające. W ramach procedury związanej z budową tunelu pod Łodzią, budynek był wcześniej ewakuowany, a jego mieszkańcy tymczasowo przeniesieni. Jak się okazało, to była świetna decyzja. Teraz jednak nie wiadomo, czy ludzie wrócą do swoich mieszkań.

Wykonawca, pozostając z nimi w kontakcie, będzie informował o dalszych krokach. Z mieszkańcem wskazanego lokalu przeprowadzono szczegółową konsultację. Kolejne decyzje będą podejmowane po dalszej analizie stanu technicznego - zapewniają Polskie Koleje Państwowe.
Trwa ładowanie wpisu:facebook

Tunel, który jest obecnie w budowie, połączy stację Łódź Fabryczna z dwoma innymi stacjami: Łódź Kaliska i Żabieniec. Jego celem jest skrócenie czasu przejazdów pociągów między Warszawą a Poznaniem oraz Wrocławiem.

Projekt ten przewiduje stworzenie 7,5-kilometrowego tunelu, który będzie się składał z dwóch odcinków: dwutorowego i czterech jednotorowych. Główne prace drążenia prowadzone są przez dwie tarcze – "Katarzynę" i "Faustynę".

Zgodnie z obowiązującym harmonogramem, zakończenie budowy tunelu jest planowane na czerwiec przyszłego roku. Po niezbędnych testach i odbiorach technicznych, pierwsze pociągi mają przejechać nowym tunelem pod Łodzią w grudniu 2026 roku.

Autor: BBI
Źródło:PAP
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
To odróżnia Ronaldo od Messiego. Laureat Złotej Piłki wskazał szczegół
Robert Lewandowski idzie po Złotą Piłkę? Znany portal pokazał swój ranking
Białoruska propaganda straszy Polską. "Demony chcą przejąć Białoruś"
Świebodzin zdetronizowany. Nowy pomnik Jezusa będzie dużo wyższy
Groźna sytuacja na pokładzie samolotu. Ursula von der Leyen udzieliła pierwszej pomocy pasażerowi
Uchodzi za znienawidzonego. Jest lepszy niż kiedykolwiek wcześniej
Idealne do smażenia i do kanapek. Przepis na masło klarowane
Oburzyły ją seks-gadżety w chińskim sklepie. Mieszkanka Gdańska prosi o interwencję
Kosmiczna kwota. Tyle Rafael Nadal zarobił na kortach
Mają polskie korzenie. Będą kanonizowani. Papież podjął decyzję
Basen w Wielkopolsce zamknięty do odwołania. Wykryto groźną bakterię
Tajemnicze symbole na drzewach w Skandynawii. Kryją mroczną przeszłość
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić