Do konfliktu Roger Waters odniósł się na jednej ze swoich konferencji prasowej. Opowiedział, że Facebook zwrócił się do niego z prośbą o użycie jednej z najbardziej znanych piosenek zespołu Pink Floyd "Another Brick in the Wall, Part 2" do reklamy na Facebooku. "Skontaktował się ze mną dziś rano, z ofertą na ogromną, ogromną kwotę" – powiedział Waters.
Muzyk zareagował stanowczo i w ostry sposób skrytykował Marka Zuckerberga oraz całą działalność Facebooka. "Odpowiedź brzmi: Pieprz się. Nie ma mowy. Wspominam o tym tylko dlatego, że jest to kolejny podstępny ruch, aby przejąć absolutnie wszystko" – powiedział Waters. Dodał: "Nie będę częścią tego g***a, Zuckerbergu".
"Facebook chce cenzurować nas wszystkich"
Podczas konferencji prasowej Waters przeczytał list, który, jak powiedział, został przesłany do niego z Facebooka. W mailu przedstawiciele firmy piszą, że będą wdzięczni muzykowi za możliwość wykorzystania utworu, ponieważ czują, że "sentyment do tej piosenki jest nadal bardzo powszechny i wszyscy go potrzebujemy, co świadczy o tym, jak ponadczasowa jest ta praca".
Zdaniem Watersa, chcą użyć "Another Brick in the Wall" tylko żeby Facebook i Instagram "stały się jeszcze bardziej potężne, niż są teraz". Magazyn Rolling Stones próbował skontaktować się w tej sprawie z przedstawicielami Facebooka, ale nie otrzymał oficjalnego komentarza od firmy.
"Jeden z najpotężniejszych idiotów na świecie"
Waters zakończył swoją krytykę na temat Marka Zuckerberga mówiąc o stronie internetowej FaceMash. Założyciel Facebooka stworzył ją, będąc studentem Harvardu w 2003 roku. Celem strony było porównanie wyglądu kobiet na zdjęciu. To zdarzenie zostało pokazane m.in. w filmie "The Social Network", który opowiada historię Facebooka.
Jak to się stało, że ten mały k**as, który zaczynał swoją karierę, oceniając kobiety na zasadzie "Jest ładna, damy jej cztery na pięć" zyskał tak ogromną moc? Jak mu na to pozwoliliśmy? A jednak oto on, jeden z najpoteżniejszych iditów na świecie - zakończył swoją wypowiedz Waters.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.