W 2002 roku oficjalnie zakończyła się produkcja FSO Poloneza. Polski samochód lata świetności miał w czasach PRL-u, gdy był obiektem westchnień dla każdego kierowcy. Polonezy były pełne wad i niedoskonałości, ale w tamtych czasach nie było zbyt wielu alternatyw.
Po 35 latach odnaleziono nowe Polonezy
Dzisiaj najstarsze Polonezy są autami zabytkowymi i na całym świecie nie brakuje kolekcjonerów. Największym wzięciem cieszą się modele, których wyprodukowano najmniej. Białymi krukami są także auta, które były bardzo mało eksploatowane.
Rzadko się zdarza, aby udało się natrafić na kultowy samochód, który jest fabrycznie nowy. Dlatego w środowisku kolekcjonerów dużą sensację wzbudziło ostatnie odkrycie. W jednym z garażów odnaleziono cztery fabrycznie nowe Polonezy!
"Czasem zdarza się odnaleźć garaż, w którym stoi jakiś zapomniany samochód, a co gdybym Wam powiedział, że było takie miejsce, w którym stały cztery nieużywane Polonezy? Ostatnia "sensacja", dzięki uprzejmości Ben'a Catton'a publikujemy zdjęcia czterech zapomnianych Polonezów odnalezionych w Belgii u jednego z byłych dealerów FSO, auta czekały na swoich nabywców nieomal 35 lat" - czytamy na Facebooku Stowarzyszenia FSO Pomorze.
Jakie modele kryły się w garażu przez tyle lat? Dwa auta to wersja MR 78 (podstawowa C i bogatsza L). Trzecie odkrycie to MR 86 po liftingu w wersji 1,5 LE. Ostatni Polonez to model sprzed liftingu, który jest niezwykle rzadki.
Czytaj także: