Metoda na tego typu oszustwo w sieci jest banalnie prosta. Wystarczy ukraść zdjęcie prawdziwego domku lub ośrodka, dorzucić zdjęcia z wnętrza pokojów i zwabić klientów potencjalną "okazją" proponując kwaterę w atrakcyjnej, niższej od rynkowych cenie.
Prawdopodobieństwo, że znajda się na nią chętni i wpłacą zaliczkę jest wysokie, bo miejsc na sylwestra pod Tatrami zaczyna brakować. Jak informują portale turystyczne, rezerwacjami w samym Zakopanem objętych jest już ponad 90 procent noclegów.
Dlatego coraz częściej w sieci pojawiają się tzw. kwatery widmo. O pierwszych próbach wyłudzeń dokonywanych na turystach w swoich mediach społecznościowych poinformował Tygodnik Podhalański.
Czytaj także: Drożyzna na Krupówkach. Ceny zwalają z nóg
Ogłoszenie, jakie pojawiło się w jednej z grup w mediach społecznościowych oferujących noclegi w stolicy polskich Tatr, dotyczyło domku na Olczy.
Na jednej z grup na Facebooku ktoś zamieścił dziś ogłoszenie o wynajmie domku dla 8-10 osób w okresie sylwestra. Oferowana cena to 500 złotych za dobę. Wszystko byłoby pięknie, cena za tak duży domek z pięknym widokiem w okresie sylwestrowym bardzo atrakcyjna. Niestety, to oszustwo. Zgłosili się do nas właściciele domków na Olczy, których zdjęcia użyto do tego ogłoszenia. Nie mają oni z taką ofertą nic wspólnego - ostrzegają dziennikarze Tygodnika Podhalańskiego.
I dodają, że przed samym sylwestrem podobnych ofert na pewno w sieci pojawi się dużo więcej. Jak zatem ustrzec się przed fałszywymi ofertami i nie zostać wystrychniętym na przysłowiowego Dudka?
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Warto pamiętać, że bazę miejsc noclegowych i prawdziwe kontakty do ich właścicieli można znaleźć na stronie zakopiańskiego urzędu miasta. Nie warto też łapać się na tzw. "super okazje". Niskie ceny obiektów w okresie świąteczno-noworocznym powinny budzić podejrzenie co do swojej prawdziwości.
Warto także, przed wyborem noclegu zebrać możliwie jak najwięcej informacji na temat miejsca lub opierać się na sprawdzonych adresach, odwiedzanych już wcześniej, na przykład przez naszych znajomych.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.