Knajpka w Brisbane w Australii wywołała oburzenie w sieci z powodu obraźliwej wiadomości na paragonie. Pracownicy umieścili na nim komentarz, w którym określają swoich klientów jako "dwóch bardzo irytujących Azjatów".
Internauci oburzeni "rasistowskim" zachowaniem pracowników kawiarni
Szczególnie skrytykowany został manager lokalu, który pochwalił za to swoich pracowników w poście na Snapchacie. Mężczyzna udostępnił zdjęcie feralnego druczku z podpisem "OMG, kocham moich pracowników", uzupełniając komentarz śmiejącymi się emotikonami.
To zachowanie nie spodobało się internautom, którzy nazwali je rasistowskim. Jeden z mieszkańców Brisbane skonfrontował się z kierownikiem lokalu z powodu jego "nieprofesjonalnego i niewłaściwego zachowania". Menadżer odpowiedział mu, by "wziął się w garść, bo to tylko żarty".
Odniosłem się do tego zachowania, ponieważ w dzisiejszych czasach mówienie o klientach w ten sposób jest całkowicie niedopuszczalne. (…) Wielu powiedziałoby, że to rasizm. Potencjalnie utrwala to również negatywne konotacje i rasizm w stosunku do Azjatów, mimo że jest to niedopuszczalny język do opisania klienta, niezależnie od rasy - internauta napisał na Instagramie
Według Yahoo News menadżer kawiarni wydał w sobotę przeprosiny, opisując incydent jako "naprawdę niedopuszczalny". Jego post brzmiał: "Wielu z nas zna osoby zaangażowane w ten incydent. W przeszłości dokonali niesamowitych rzeczy dla naszej społeczności. Jednak popełnili bardzo ignorancki błąd. Błąd, z którego muszą się uczyć i przeprosić".