Ukraiński tiktoker znany jest ze swoich filmów, na których widać go w zielonym płaszczu, z wysoką czapką i berłem w dłoni. Odwiedza sklepy odzieżowe, wchodzi nawet za kasę. Szczególnie upodobał sobie Złote Tarasy w Warszawie. Jego filmiki w sieci sięgają nawet 100 milionów wyświetleń.
Czytaj więcej: Wchodzi do sklepu i pełznie za kasę. Co na to prawo?
W sieci jest coraz większe oburzenie. Internauci zarzucają mu przeszkadzanie pracownikom, czy udostępnianie ich wizerunku bez zgody. Tiktoker zdaje się nie przejmować zarzutami i nagrywa kolejne filmy z gnomami.
Tym razem postanowił wtargnąć do sieci McDonald's w Warszawie przy ul. Świętokrzyskiej. Wraz z nim pojawiła się kolejna postać.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak informuje "Wyborcza" w roli rycerza wystąpił amerykański piosenkarz Oliver Tree, którego utwór "Life Goes On" ma ponad 350 milionów wyświetleń w serwisie YouTube. Na początku lipca występował w stołecznej Progresji.
Crawly w McDonald's. Firma zapowiada kroki prawne
Film nagrany w lokalu na Świętokrzyskiej nie pozostanie bez echa.
Mamy świadomość aktywności tiktokera i naruszania prawa do ochrony wizerunku w publikowanych materiałach. Incydenty i publikacje powodują dyskomfort naszych pracowników oraz negatywne emocje. Podzielamy je i nie zgadzamy się na takie sytuacje - przekazała "Wyborczej" rzeczniczka prasowa McDonald's Polska Katarzyna Jędrek-Giza. Zapowiada, że firma podejmuje działania wobec Crawly'ego.
Z kolei biuro prasowe Złotych Tarasów zauważa, że fotografowanie i filmowanie centrum handlowego w celach komercyjnych jest zabronione. Dlatego ochroniarze mają prawo weryfikacji, czy dana osoba posiada niezbędną zgodę.
Jednak Crawly używa zwykłego smartfona. Dziś praktycznie każdy z nas nie rozstaje się z telefonem, a on działa bardzo szybko - mówi. - Jego nagrania często rozpoczynają się wewnątrz konkretnych sklepów, co sprawia, że ochrona, mająca posterunki na częściach wspólnych, może nie zdążyć wyłapać tego momentu. Jednak wzmocniliśmy patrole - mówi portalowi Paulina Kowalczyk.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.